KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Saudi Arabia

Zainteresowany czasami z przodu i best lapem – jak przebiegał wyścig Verstappena?



Jak z perspektywy komunikacji z inżynierem „wyglądało” przebijanie się Maxa Verstappena z 15. na 2. miejsce w GP Arabii Saudyjskiej? Zapraszam do przeczytania!

Verstappen

 

Przed startem Verstappen dostaje tylko informację o tym, że ostatni samochód ustawił się na starcie. Po rozpoczęciu wyścigu Max dostaje informację, że jadący przed nim Piastri ma uszkodzenia.

„Zostań z prawej strony, są kawałki aut na torze” – mówi inżynier do Maxa.

Na pierwszych okrążeniach Verstappen dostaje bardzo dużo sugestii dotyczących zmiany ustawień. Jest także informacja, że znajduje się na 11. miejscu, a liderem jest Perez 12 sekund z przodu.

Na 6. okrążeniu wyścigu inżynier przekazuje kierowcy, że złamał limity toru w zakręcie 23. Bardzo dużo poleceń zmiany ustawień Max dostaje pomiędzy 8. a 12. okrążeniem.



Kółko później kierowca jest pytany o balans auta – czy jest dobry i czy Max będzie chciał zmiany kąta nachylenia przedniego skrzydła. Nie odpowiada jednak.

Co jakiś czas, ale nie po każdym wyprzedzaniu, jest mu podawana pozycja na torze, różnica z przodu i z tyłu. Max dostanie również informację o tym, że Fernando Alonso ma karę 5 sekund, a Verstappen traci do niego obecnie 16 sekund.

„Masz teraz trochę wolnego powietrza, wykorzystaj to” – mówi inżynier i ponawia prośba o feedback dotyczący przedniego skrzydła.

„Max, jeżeli zobaczysz SC lub VSC, zjeżdżaj” – mówi inżynier na 187. okrążeniu.

Potem inżynier zgłasza, że jest neutralizacja i prosi kierowcę o zmianę ustawień. Następnie jeszcze raz pyta czy Max życzy sobie zmiany kąta nachylenia przedniego skrzydła – Max zgłasza, że chce podniesienia skrzydła o 3 kliki.



Verstappen zjeżdża i ponownie dostaje polecenia zmiany ustawień. Inżynier przypomina mu o konieczności trzymania delty.

„Efektywnie jesteś na 4. miejscu, przed tobą tylko Checo, Alonso i Russell. Ładnie przebiłeś się przez ten ruch, okrążenie przed zjazdem miałeś purpurowe. Teraz trzeba zachować cierpliwość, to dopiero 19. okrążenie” – mówi inżynier, dodając, że Holender znakomicie zarządzał oponami.

Po wznowieniu kierowca dostaje polecenia zmiany ustawień.

„Czuj się swobodnie w używaniu narzędzi, które masz dostępne” – mówi inżynier do kierowcy.

Po wyprzedzeniu Russella i Alonso Max będzie chwalony i informowany czy rywale mają dostępny DRS.

„Podajcie mi czasy z przodu” – mówi kierowca, domagając się by podawać mu czasy Sergio Pereza.



„33.0. Wyjścia z 13. i 27.” – mówi inżynier, odnosząc się do zakrętów, w których Max jest wolniejszy od Pereza.

Verstappen dostaje sugestie zmiany wielu ustawień, w tym silnika.

Na 36. okrążeniu kierowca zgłosi, że ucieka mu tył i pyta, czego może być to wina. Okrążenie później pojawi się pierwsze narzekanie na działanie półosi – zwłaszcza na dużych prędkościach.

„Jesteśmy zadowoleni na ten moment” – mówi inżynier, ale Max podkreśla, że na pewno coś jest nie tak. Dostaje polecenia zmiany ustawień oraz informację, o ile z przodu jest Perez.

Kierowca ponownie przekroczył limity toru w zakręcie 23 na 39. okrążeniu. Inżynier mu to zgłosił i zapytał co z usterką, którą przed chwilą zgłaszał kierowca. „Zdecydowanie nadal jest” – odpowiada Max.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

„Celujemy w czasy 33.0. Potwierdź Max” – mówi inżynier na 41. okrążeniu. Verstappen pojedzie jednak szybciej. Inżynier ponownie poprosi go o czasy 1:33.0, ale kierowca nie odpowie na to i znów pojedzie szybciej. Na 45. okrążeniu Verstappen pojedzie 1:32.9 i znów inżynier poprosi go o czasy 1:33.

„Zostało 5 sekund, różnica to ponad 5 sekund” – powie inżynier. „Jaki jest najlepszy czas teraz?” – zapyta kierowca. „Nie przejmujemy się tym teraz Max” – usłyszy i odpowie: „Ale ja tak”. Wówczas inżynier powie, że jest to 1:32.1.

„To twoje ostatnie okrążenie” – powie inżynier. Po minięciu linii mety inżynier przekazuje kierowcy polecenia zmiany ustawień i gratuluje Verstappenowi znakomitego powrotu.

„Tak, nieźle. Dobry rezultat dla całego zespołu” – powie kierowca. Potem włączy się jeszcze Christian Horner, gratulując kierowcy i informując o uzyskaniu najlepszego czasu wyścigu.



„Tak, musiałem uważać na początku, było zdradliwie” – mówi Max, a szef Red Bulla mówi, że kierowca dał mu do myślenia tymi hałasami.

Inni

 

Oto komunikaty radiowe wszystkich kierowców po zakończeniu wyścigu o GP Arabii Saudyjskiej:

Takie zestawienie najlepszych komunikatów wszystkich kierowców przygotowała Formuła 1:

patronite

Oto najlepsze onboardy wybrane przez Formułę 1:

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi