KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Tor F1 Londyn propozycja

Wraca temat GP Londynu – plany są konkretne



Przedstawione zostały nowe propozycje dotyczące rozegrania w Londynie wyścigu Formuły 1. Mógłby się on odbyć już nawet w 2026 roku, ale „nic za darmo”.

Formuła 1 coraz częściej przenosi się do miast, szukając większego rozgłosu i publiczności. Uliczne tory są coraz lepsze i oferują zazwyczaj dużo emocji. Wystarczy podać przykłady Singapuru, Baku, Dżuddy, Miami czy Las Vegas.

O swoim wyścigu w stolicy marzą też Brytyjczycy. Konsultanci zajmujący się przebudową East London Royal Docks umieścili w swoich planach tor wyścigowy o długości 4,2 km na wzór toru F1 w Montrealu. Miałby on składać się z 22 zakrętów, ale przede wszystkim dominowałyby na nim długie proste i szykany. Średnia prędkość okrążenia wynosiłaby 204 km/h.

Nie są to pierwsze plany umieszczenia w Londynie toru na potrzeby Formuły 1. Poprzednie spaliły na panewce ze względu na bliskość budynków i dużych skupisk ludzkich.



Przygotowanie najnowszej propozycji kosztowałoby 250 mln funtów i wymagałoby minimum 2 lat pracy – przygotowania nawierzchni, sieci, zburzenie/przebudowę/budowę wielu budynków. Co ciekawe pływające trybuny toru miałyby pomieścić nawet 100 tys. osób.

Obecnie w Wielkiej Brytanii rozgrywany jest tylko 1 wyścig Formuły 1 – na Silverstone. Kolebka F1 ma umowę z serią do końca 2024 roku. Nowy plan toru w Londynie zakłada rozgrywanie 2 wyścigów w Wielkiej Brytanii.

„Wiemy, że Formuła 1 jest zainteresowana rozgrywaniem wyścigów tu i przygotowaliśmy tor, który spełnia wszystkie wymogi i przepisy. Wydłużając promenadę tworzymy bardziej elastyczny plac eventowy, a tworząc pływające przestrzenie komercyjne sprawiamy, że propozycja jest wiarygodna finansowo i możliwa do spełnienia bez pieniędzy publicznych” – mówi Max Farrell, szef LDN Collective, które przygotowało projekt. Jego wypowiedź cytuje motorsportmagazine.com.

Według The Times, przedstawiciele tego projektu rozmawiali już z Liverty Media. Pomysł ma też poparcie burmistrza Londynu.



Portal racefans przekazuje jednak słowa rzecznika Formuły 1, który mówi, że żadna propozycja nie została oficjalnie przedstawiona i nie odbyły się jeszcze żadne rozmowy w sprawie organizacji takiego wyścigu.

W londyńskich dokach odbywa się już wyścig Formuły E, jednak wymogi tej serii są znacznie mniejsze niż Formuły 1. Oto onboard z niego (polecam oglądanie bez dźwięku).

Źródło: motorsportmagazine.com, racefans.net
fot. dar LDN



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi