KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Bahrain Grand Prix - Qualifying Day - Sakhir, Bahrain

Williams analizuje umowę z Mercedesem. Chcą być niezależni



Williams analizuje swoją umowę z Mercedesem z myślą o zmianie dostawcy silników w 2026 roku. Nowy szef zespołu James Vowles przyznaje, że nie mogą polegać na innych, jeśli w przyszłości chcieliby walczyć o mistrzostwa.

Chociaż Williams bardzo starał się pokazać, że nie jest drugim zespołem Mercedesa, to w ostatnich latach ich współpraca była coraz bliższa. Początkowo umowa z Mercedesem, która rozpoczęła się w 2014 roku, dotyczyła tylko jednostek napędowych. W zeszłym sezonie została jednak rozszerzona o skrzynię biegów i hydraulikę. Umowa została podpisana, gdy szefem zespołu był Jost Capito. Nowy szef, Vowles rozważa wprowadzenie zmian wraz z nowymi przepisami w 2026.

„Oczywiście jesteśmy zadowoleni z relacji, która utrzymuje się od wielu lat. Mercedes wyprodukował zasadniczo najlepszą jednostkę napędową w ciągu ostatnich 15 lat. Musimy upewnić się, że dokonamy przeglądu rynku i wkrótce podejmiemy decyzje dotyczące tej relacji” – powiedział Vowles dla Autosportu.

Williams potencjalnie ma sześć opcji na rok 2026 – Audi, Ford-Red Bull, Ferrari, Mercedes, Renault i Honda, która znajduje się na liście zgłoszeń, choć na razie nie związała się z żadną ekipą.



„W pewnym momencie musisz być odpowiedzialny za swoje losy, a nie będziesz, gdy polegasz na kimś innym, żeby dostarczał ci części. O ile komponenty są dobre, to bardzo długo nie wiesz, w jakim kierunku powinieneś iść w aerodynamice. Zwykle jest to decyzja producenta” – wyjaśnił Vowles.

Po rozszerzeniu umowy o kolejne części od Mercedesa, James Vowles przyznaje, że jeśli zmienią partnerów silnikowych, to najprawdopodobniej będą musieli wyprodukować te elementy we własnym zakresie.

„To jest kluczowe pytanie. Istnieją pewne inne komponenty, które możesz wziąć od innych producentów OEM (producent oryginalnego sprzętu), zyskasz, zrobisz krok do przodu, ponieważ są na takim poziomie, na którym być może jeszcze nie jesteś, ale zaczniesz tracić wiedzę wewnętrzną, jak to robić na takim poziomie. Daje ci to krótkoterminowy rozwój, ale prawdopodobnie zaszkodzi ci w dłuższej perspektywie. Patrzysz, kto wygrał mistrzostwa, zazwyczaj jest to OEM, więc musisz być wspierany przez producenta. To jest ta trudna droga, którą musimy pokonać” – dodał Vowles.



Jak jednak przyznaje, najpierw zespół musi zacząć rozwijać się systematycznie z roku na rok, po czym może celować w pierwszą trójkę, Liczy też na pomoc samej Formuły 1.

„Przebicie się do pierwszej trójki jest niesamowicie trudne. Mają zasoby poza twoimi marzeniami. Mają doświadczenie, mają najlepszych ludzi w stawce. To wszystko dodatkowe koszty. Myślę, że z pewnością realistycznym krokiem dla naszej organizacji jest przede wszystkim upewnienie się, że co roku idziemy do przodu. To musi być marzenie numer jeden. Marzeniem numer dwa jest wyznaczenie sensownej ilości czasu na wbicie się na szóstą, piątą, czwartą pozycję. Od tego momentu sport będzie musiał dokonać zmian politycznych, aby umożliwić zespołom przebicie się do pierwszej trójki. I to jest przyszłość” – stwierdził Vowles.

Patryk Kucharski
planetf1.com
fot. Williams F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 27 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 28 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi