KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Vasseur testy 23

Vasseur: Mam władzę, której nie miałem nigdzie indziej



Szef Ferrari, Frederic Vasseur odniósł się do bardzo niepokojących plotek, krążących w ostatnich dniach na temat jego zespołu.

Od rozczarowującego występu Ferrari w Bahrajnie pojawiają się doniesienia, że w Maranello panuje chaos. Fred Vasseur ma być niezadowolony z ograniczenia swojej roli w porównaniu z poprzednikiem. Wiele obowiązków – w tym bardzo ważnych – po Matti Binotto miał przejąć Benedetto Vigna, który nie ma wyścigowego zaplecze. Charles Leclerc miał prosić o spotkanie z włądzami całego koncernu w sprawie przyszłości zespołu Formuły 1.

Jakby tego było mało, pojawiły się doniesienia, że Vigna miał być niezadowolony że Vasseur poleciał do Bahrajnu wraz z szefem Mercedesa, Toto Wolffem. Panowie są od dawna przyjaciółmi, byli nawet swoimi świadkami na ślubie.

Ale to nie koniec problemów w Ferrari. Z ekipy odszedł główny projektant auta F1, David Sanchez, „na wylocie” jest też dyrektor sportowy, Laurent Mekies, który ma mieć oferty z Alpine i Formula One Management.



Odejście z zespołu rozważa też główny inżynier silnikowy, Enrico Gualtieri.

O wszystko to Vasseur był pytany w wywiadzie dla francuskiego Autohebdo.

„Trudno mi zrozumieć, dlaczego zespół stał się celem po zaledwie jednym wyścigu. Jeżeli chodzi o korelację danych z symulatora z tym, co się dzieje na torze to wszystko się zgadza. Dlatego poprosiłem wszystkich by pozostali skupieni na osiągach i poprawie niezawodności samochodu bo mistrzostwa są długie” – mówi Vasseur.

„To, że nie wygrywasz pierwszego wyścigu, nie oznacza, że nie będziesz się liczył. Bahrajn był zły w wielu aspektach, ale dobry w niektórych” – dodaje Francuz.

Zaprzecza on jednocześnie doniesieniom, że jego kompetencje w Ferrari nie są tak duże, jak mu obiecano.



„Odgrywam rolę i mam poziom decyzyjności, których nie miałem nigdzie indziej. Takie są realia” – zapewnia Vasseur.

A co z falą odejść z ekipy?

„To nieuniknione. Są ludzie, którzy byli bardzo blisko z Mattią i wolą odejść, ale to mnie nie martwi. Są inni, którzy czekają na swój moment w karierze” – mówi Francuz.

Deklaruje on, że spotkanie, jakiego zażądał Charles Leclerc z władzami koncernu, było w rzeczywistości standardowym i zaplanowanym wcześniej spotkaniem.

Najnowsze wieści z Ferrari mówią, że Mekies jednak zostanie w Maranello do końca sezonu. Obowiązki Sancheza ma natomiast przejąć Diego Tondi, obecny szef aerodynamiki Ferrari.

Źródło: f1i.com
fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi