KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

F1 Grand Prix of France - Final Practice

Test nowego systemu kwalifikacji już w maju



Ta sama mieszanka opon dla wszystkich kierowców bez możliwości zmiany – już niedługo Formuła 1 przeprowadzi test systemu kwalifikacji, który może mocno wpłynąć na wyniki sobotniej rywalizacji.

O zapowiedziach przeprowadzenia takiego testu wiemy od ubiegłego roku. Teraz dowiedzieliśmy się, że zostanie on przeprowadzony podczas Grand Prix Emilii – Romanii na torze Imola, który zostanie rozegrany w maju.

Podczas sesji kwalifikacyjnej kierowcy będą musieli używać opon twardych w Q1, pośrednich w Q2 oraz miękkich w Q3 – bez możliwości wyboru. Oznacza to, że jeżeli dany zespół gorzej radzi sobie z danym typem mieszanki, może mieć kłopoty.

Dodatkowo podczas takiego weekendu Pirelli przywiezie tylko 11 kompletów opon, zamiast standardowych 13. Każdy z kierowców otrzyma 3 komplety opon twardych, 4 komplety opon pośrednich i cztery miękkich.



Co ciekawe, kierowcy nie są zachwyceni tym testem.

„Mam nadzieję, że na Imoli nie będzie zimno. Bo jeżeli tak to będzie zdradliwie. Oczywiście, wszyscy będą mieli tak samo, ale nie sądzę że potrzebujemy takich rzeczy w kwalifikacjach. Nie widzę korzyści tego rozwiązania. Lepiej byłoby gdybyśmy zadbali o to by wszystkie samochody były bliżej siebie i były bardziej konkurencyjne niż wymyślali takie rzeczy żeby był lepszy show” – mówi Max Verstappen dla f1i.com

Podobnego zdania jest Sergio Perez.

„Myślę, że to tylko na pokaz. Nie potrzebujemy tego. Jeżeli spojrzy się dziś na kwalifikacje, to jak wszyscy są blisko siebie to raczej nie ma potrzeby niczego zmieniać” – mówi Meksykanin.

„Nie czuję, że była potrzeba zmiany, ale spróbujmy i zobaczymy” – dodaje Charles Leclerc z Ferrari.

O większej liczbie nowości w Formule 1 w sezonie 2023 piszę tutaj.

fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi