KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Grzejnik, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Tsopni, Bartosz Kamiński, Marcin Chochowski, Mateusz Pabiańczyk, Edmund Bogusz, Mikołaj Demkow, Marcin Starczewski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Darek Zaciura, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Tomasz Ignaczak, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Kamil Cee, Grzegorz Pliś, Pawel Licznerski, szymon034, Adrian Karwan, Marcin Rentflejsz, Piter, Rysiek Łotocki, Marcin Bogutyn, Ba Ru
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
archetype, Konopkasz, jacek79100, Robert Niekubica, Tarzan
blank
F1 Grand Prix of France - Final Practice

Test nowego systemu kwalifikacji już w maju



Ta sama mieszanka opon dla wszystkich kierowców bez możliwości zmiany – już niedługo Formuła 1 przeprowadzi test systemu kwalifikacji, który może mocno wpłynąć na wyniki sobotniej rywalizacji.

O zapowiedziach przeprowadzenia takiego testu wiemy od ubiegłego roku. Teraz dowiedzieliśmy się, że zostanie on przeprowadzony podczas Grand Prix Emilii – Romanii na torze Imola, który zostanie rozegrany w maju.

Podczas sesji kwalifikacyjnej kierowcy będą musieli używać opon twardych w Q1, pośrednich w Q2 oraz miękkich w Q3 – bez możliwości wyboru. Oznacza to, że jeżeli dany zespół gorzej radzi sobie z danym typem mieszanki, może mieć kłopoty.

Dodatkowo podczas takiego weekendu Pirelli przywiezie tylko 11 kompletów opon, zamiast standardowych 13. Każdy z kierowców otrzyma 3 komplety opon twardych, 4 komplety opon pośrednich i cztery miękkich.



Co ciekawe, kierowcy nie są zachwyceni tym testem.

„Mam nadzieję, że na Imoli nie będzie zimno. Bo jeżeli tak to będzie zdradliwie. Oczywiście, wszyscy będą mieli tak samo, ale nie sądzę że potrzebujemy takich rzeczy w kwalifikacjach. Nie widzę korzyści tego rozwiązania. Lepiej byłoby gdybyśmy zadbali o to by wszystkie samochody były bliżej siebie i były bardziej konkurencyjne niż wymyślali takie rzeczy żeby był lepszy show” – mówi Max Verstappen dla f1i.com

Podobnego zdania jest Sergio Perez.

„Myślę, że to tylko na pokaz. Nie potrzebujemy tego. Jeżeli spojrzy się dziś na kwalifikacje, to jak wszyscy są blisko siebie to raczej nie ma potrzeby niczego zmieniać” – mówi Meksykanin.

„Nie czuję, że była potrzeba zmiany, ale spróbujmy i zobaczymy” – dodaje Charles Leclerc z Ferrari.

O większej liczbie nowości w Formule 1 w sezonie 2023 piszę tutaj.

fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 maja
godz. 13:30 – 14:30 – 1. trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening F1
Sobota, 27 maja
godz. 12:30 – 13:30 – 3. trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 28 maja
godz. 15:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi