KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

mcl 2023 testy

Stella: McLaren MCL60 będzie wymagał „agresywnego” rozwoju



Szef McLarena, Andrea Stella stwierdził, że zespół będzie musiał w tym sezonie wdrożyć „agresywny” program rozwoju, aby poprawić osiągi MCL60.

W przedsezonowych testach w Bahrajnie bolid nazwany MCL60 z okazji 60. rocznicy powstania McLarena miał kłopoty konstrukcyjne i podstawowe problemy, które zakłóciły pracę zespołu nad przygotowaniami do nowego sezonu.

Stella już podczas premiery mówił, że nie jest zadowolony ze stanu rozwoju samochodu. Włoch jednak jest spokojny ze względu na nadchodzące poprawki, które powinny znacząco polepszyć osiągi. Jego zdaniem testy w Bahrajnie pokazały, że MCL60 ma niską wydajność aerodynamiczną, co oznacza, że konstrukcja wytwarza zbyt duży opór przy określonym poziomie siły docisku.

Stella sugeruje, że tylko odważny program rozwoju pomoże McLarenowi utrzymać się w gronie najlepszych ekip środka stawki w F1.



„Myślę, że trzeba być agresywnym. Z punktu widzenia czasu, a także tempa rozwoju trzeba wprowadzić te aktualizacje tak szybko, jak to możliwe. Widzimy, że stawka jest niesamowicie konkurencyjna. Każdego roku Formuła 1 staje się coraz bardziej konkurencyjna. Wiele zespołów ma teraz obiekty, sprzęt, ludzi, aby w bardzo szybkim tempie rozwijać swoje samochody. Jeśli chcemy spełnić nasz cel, jakim jest bycie w pierwszej czwórce, musimy wyprzedzić naszych konkurentów i rzeczywiście być agresywni” – powiedział Stella w Bahrajnie.

McLaren przedsezonowe testy zakończył z najmniejszą liczbą okrążeń ze wszystkich zespołów z powodu problemów z konstrukcją. Lando Norris i Oscar Piastri byli odpowiednio na 13. i 19. pozycji w ogólnej klasyfikacji testów.

Konsultant Formula1.com, Jolyon Palmer uważa, że McLaren od samego początku będzie musiał nadrabiać zaległości i rozwiązać „fundamentalną wadę”, która hamuje ekipę z Woking.

blank

„W zeszłym roku o tej porze ledwo nabijali kilometry przez problemy z hamulcami, tym razem problemem są osłony wokół opon. Oszczędność masy jest nadal sporym obszarem rozwoju dla zespołów, a McLaren przyjechał z fundamentalną wadą swojego samochodu, która wszystko burzyła. Mieli najmniej okrążeń ze wszystkich zespołów, co nie jest dobre dla Oscara Piastriego, debiutanta, który nie miał szczególnie łatwego startu” – mówi Palmer.

„Czy mają wystarczająco dużo, aby być w środku stawki? Są bardzo przygnębieni. Mają zaplanowane modernizacje, ale to było niewątpliwie trudne. Samochód wyglądał na wystarczająco dobrze zbalansowanego na torze, ale myślę, że brakuje im siły docisku. Brakuje im fundamentalnej prędkości i bez wątpienia są zespołem, który na początku roku będzie musiał nadganiać” – zastanawia się były kierowca F1.

Patryk Kucharski
Źródło: f1i.com
fot. McLaren Media Centre

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi