KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Motor Racing - Formula One Testing - Day Three - Sakhir, Bahrain

Statystyki przed Grand Prix Bahrajnu 2023



Kto najczęściej wygrywał w Grand Prix Bahrajnu? Które zespoły dominują na Sakhir? Zobaczcie garść statystyk przed inauguracją sezonu 2023 Formuły 1.

O torze i wyścigu:
Długość okrążenia: 5.412 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 57
Dystans wyścigu: 308.238 km
Rok budowy toru: 2002 – 2004
Projektant: Herman Tilke
Koszt budowy: ok. 150 mln. dolarów
Inauguracja: 2004
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegara.
Pojemność trybun: 70 000
Nocny wyścig: od 2014
Liczba lamp: 495
Liczba zakrętów: 15
Różnica poziomów: 17.3 m
Poziom docisku: średni/niski
Zużycie opon: średnie
Opony przygotowane przez Pirelli: C2, C3, C4
Strefy DRS: prosta startowa, między zakrętami nr 3 & nr 4, prosta między zakrętami nr 10 & nr 11
Rekord okrążenia w wyścigu: 1:31,447 – Pedro de la Rosa – McLaren MP4/20– 2005
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1:27,264 – Lewis Hamilton – Mercedes W11 – 2020
Dotychczas:
16x GP po obecnej konfiguracji
1x (2010) wyścig po dłuższej wersji toru – 6.299 km
1x (2020) na torze Sakhir rozegrano GP Sakhir, na pętli zewnętrznej – 3.543 km

Statystyki dotyczą wszystkich zawodów F1 rozegranych na torze Sakhir w Bahrajnie.

Bahrain International Circuit (zwany też Sakhir) to nowoczesny obiekt położony w samym sercu pustyni Sakhir. Tor został zaprojektowany przez znanego niemieckiego inżyniera Hermanna Tilke. Lączy w sobie wiele cech lokalnej kultury. Tor jest dosyć szeroki i zawiera dużą płaszczyznę stref wyjazdowych.



Koszt budowy całego obiektu wyniósł około 150 milionów dolarów.
Inauguracyjny wyścig F1, rozegrano w Bahrajnie 4 kwietnia 2004 r. (04/04/04), Sakhir był pierwszym torem wyścigowym na Bliskim Wschodzie, który gościł Mistrzostw Świata Formuły 1. Otworzyło to drzwi dla całego regionu, nie tylko w sportach motorowych, ale także w biznesie i turystyce.

Ponad 10 lat później, Grand Prix Bahrajnu jest dziś uważana za jeden z najbardziej przyjaznych, klimatycznych i emocjonujących wyścigów Formuły 1. Stała się również jednym z wyścigów z największą oglądalnością na całym świecie, a także jednym z najbardziej opłacalnych komercyjnie przedsięwzięć .

Liczba pole position (kierowca):
1. S.VETTEL 3
2. L.HAMILTON 3
3. MSC 2
4. N.ROSBERG 2
5. V.BOTTAS 2
6. F.ALONSO 1
7. F.MASSA 1
8. R.KUBICA 1
9. J.TRULLI 1
10. C.LECLERC 2
11. M.VERSTAPPEN 1

Liczba pole position (zespół):
1. Mercedes 7
2. Ferrari 6
3. Red Bull 3
4. Renault 1
5. BMW Sauber 1
6. Toyota 1

Liczba pole position (dostawca silnika):
1. Mercedes 7
2. Ferrari 6
3. Renault 3
4. BMW 1
5. Toyota 1
6. Honda 1

Pozycja na starcie dająca zwycięstwo:
Pole Zw. %/W. GP
1 7 44.44
2 5 27.78
3 3 16.67
4 2 11.11
5 1 5.56

Liczba zwycięstw w wyścigu (kierowca):
1. L.HAMILTON 5
2. S.VETTEL 4
3. F.ALONSO 3
4. F.MASSA 2
5. MSC 1
6. J.BUTTON 1
7. N.ROSBERG 1
8. S.PEREZ 1
9. C.LECLERC 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (zespół):
1. Ferrari 7
2. Mercedes 6
3. Renault 2
4. Red Bull 2
5. Brawn GP 1
6. Racing Point 1

Liczba zwycięstw w wyścig (dostawca silników):
1. Mercedes 8
2. Ferrari 7
3. Renault 4



Najszybsze okrążenia w wyścigu (kierowca):
1. N.ROSBERG 3
2. S.VETTEL 2
3. V.BOTTAS 2
4. MSC 1
5. P.de la ROSA 1
6. F.MASSA 1
7. H.KOVALAINEN 1
8. J.TRULLI 1
9. F.ALONSO 1
10. K.RAIKKONEN 1
11. L.HAMILTON 1
12. C.LECLERC 2
13. M.VERSTAPPEN 1
14. G.RUSSELL 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (zespoły):
1. Mercedes 6
2. Ferrari 6
3. Red Bull 3
4. McLaren 2
5. Williams 1
6. Toyota 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (dostawcy silników):
1. Mercedes 8
2. Ferrari 6
3. Renault 2
4. Cosworth 1
5. Toyota 1
6. Honda 1

Obecność na podium (kierowca):
1. L.HAMILTON 10
2. K.RAIKKONEN 8
3. S.VETTEL 5
4. V.BOTTAS 4
5. F.MASSA 3
6. F.ALONSO 3
7. N.ROSBERG 3
8. MSC 2
9. J.TRULLI 2
10. J.BUTTON 2
11. R.GROSJEAN 2
12. S.PEREZ 2
13. M.VERSTAPPEN 3
14. R.BARRICHELLO 1
15. R.KUBICA 1
16. C.LECLERC 2
17. A.ALBON 1
18. E.OCON 1
19. L.STROLL 1
20. C.SAINZ 1

Obecność na podium (zespół):
1. Mercedes 15
2. Ferrari 16
3. Red Bull 7
4. McLaren 4
5. Lotus 4
6. Renault 3
7. Toyota 2
8. Racing Point 2
9. BAR 1
10. BMW Sauber 1
11. Brawn GP 1
12. Force India 1

Źródło: własne, bahraingp.com, statsf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum