Powrót Roberta Kubicy do ekipy WRT póki co przebiega bezproblemowo i obiecująco. Za stawką WEC, w tym Inter Europol Competition, pierwszy dzień testów.
Wyniki
1. sesja:
2. sesja:
Najszybsi kierowcy 1. dnia
Najwyższe prędkości 1. dnia
WRT szybkie
Jazdy na Sebring w sobotę były podzielone na dwie tury. Poranną w WRT zaczął Kubica, a jego wyniki były bardzo dobre. Polak wykręcił 2. czas sesji porannej, zaledwie 0,03 za United Autosports.
W drugiej najlepszy czas ponownie wykręcił zespół United Autosports, a WRT było trzecie. Tym razem to Deletraz wyjechał na szybkie kółka. Kubica dostał 30 minut pod koniec sesji i na zużytych oponach wykręcił bardzo dobry czas.
Ważną kwestią w tym sezonie będzie tempo “srebrnego” kierowcy tej ekipy, a zatem teoretycznie najsłabszego Rui Andrade. We wczorajszych jazdach nie dostawał nowych opon, ale jego tempo na długich przejazdach wyglądało bardzo dobrze.
WRT ponownie powinno być w ścisłej czołówce, a co najważniejsze, w sobotę przejechali aż 150 okrążeń – najwięcej ze wszystkich bez żadnych problemów (choć pewnie Robert Kubica jakieś znajdzie).
Our 2023 LMP2 campaign is officially underway!
288 laps of strong running, across both cars within six hours… AND we get to do it all again tomorrow.
What do you want to see from our drivers and crew during tomorrow's test? 🤔#WRT #WEC #WECPrologue pic.twitter.com/1jUCT9SKZb
— WRT – W Racing Team (@followWRT) March 12, 2023
IEC do poprawy
Z pewnością chcielibyśmy wyżej widzieć Inter Europol Competition, które w obu sesjach było w końcówce klasyfikacji. Najważniejsze jednak, że nie było większych problemów i udało się pokonać 130 okrążeń.
Nowy w rodzinie “turbopiekarzy” Albert Costaw wydaje się być bardzo szybkim zawodnikiem i to dobrze wróży na cały sezon.
A busy test programme today at Sebring is🏁complete. Multiple adjustments to the #34 Oreca 07, 130 laps complete with a best of 1:52.456 and we go again tomorrow. #IEC #WEC #1000MSebring pic.twitter.com/Sdn0Q7Pgw0
— Inter Europol Competition (@IE_Competition) March 11, 2023
W Hypercarach
To powinien być znacznie ciekawszy sezon niż poprzednie, choć widać, że Toyota nadal jest szybka. Pierwszego dnia zaskoczył Cadillac, który również wydaje się być mocny.
Być może tempo kryją jeszcze Ferrari, które powinny być mocne na przestrzeni sezonu, ale póki co strata ekipy z Maranello na początku powrotu do Długodystansowych Mistrzostw Świata jest duża.
Problemy – nie tylko z tempem – nadal ma Peugeot, który był wczoraj wolniejszy od Porsche. Tył stawki w postaci Glickenhausa i Vanwalla raczej nie zaskakuje, ale straty nie są ogromne.
fot. Sergey Savrasov – WRT