KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Grzejnik, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Tsopni, Bartosz Kamiński, Marcin Chochowski, Mateusz Pabiańczyk, Edmund Bogusz, Mikołaj Demkow, Marcin Starczewski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Darek Zaciura, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Tomasz Ignaczak, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Kamil Cee, Grzegorz Pliś, Pawel Licznerski, szymon034, Adrian Karwan, Marcin Rentflejsz, Piter, Rysiek Łotocki, Marcin Bogutyn, Ba Ru
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
archetype, Konopkasz, jacek79100, Robert Niekubica, Tarzan
blank
F1 Grand Prix of Saudi Arabia

Perez chciał pozycji lidera klasyfikacji – sprawę best lapa zamierza wyjaśnić z zespołem



Punkt za najszybsze okrążenie w GP Arabii Saudyjskiej zdecydował, kto po drugim wyścigu sezonu jest liderem klasyfikacji generalnej Formuły 1. Sergio Perez jest niepocieszony tym, że to nie jego nazwisko jest na szczycie tabeli.

W połowie wyścigu, gdy Max Verstappen wyszedł na 2. miejsce, wraz z Sergio Perezem zaczęli na zmianę uzyskiwać najlepsze okrążenia wyścigu. Przez długi czas miał je Meksykanin. Potem jednak, na ostatnich okrążeniach wyścigu, Verstappen pytał zespół, jaki jest to czas. Odpowiedzi nie uzyskał, a ekipa poprosiła go by o tym nie myślał. Ostatecznie to on jednak zdobył dodatkowy punkt.

Holender mówi, że to normalne, że próbował naciskać w końcówce.

„Na kilka okrążeń przed końcem, zapytałem zespół, jakie jest najszybsze okrążenie. Myślę, że mieliśmy swobodę w próbie ich zdobycia. To normalne, że gdy walka toczy się tylko między dwoma samochodami, pytasz, jaki jest czas najlepszego okrążenia” – mówił Verstappen po mecie, cytowany przez racefans.net.



Nieco inaczej do sprawy podchodzi Perez, który przypomina, że obu kierowcom polecono utrzymywać podobne tempo.

„Zapytałem na dwa okrażenia przed końcem, co nam rekomendują. Powiedzieli mi, że mam utrzymać określone tempo, a ja wtedy miałem najszybsze okrążenie. Myślałem, że takie same komunikaty dostał Max” – mówi Perez.

„To coś, czemu musimy się przyjrzeć ponieważ wygląda na to, że dostałem inne informacje i nie mogłem cisnąć do końca” – dodaje Meksykanin.

Perez pytał pod koniec wyścigu, jakie tempo mają trzymać obaj kierowcy i dostał odpowiedź, że zespól obawia się o niezawodność auta Verstappena.



„Oczywiście mają więcej informacji niż my. Myślę, że zespół wykonał fantasytczną pracę, dając się ścigać. Myślałem, że będzie punkt, powiedzmy 10 okrążeń przed końcem, gdy będziemy musieli po prostu utrzymywać kompletne tempo z zapasem dziesiątej sekundy w tę lub tę stronę. Czułem, że różnica pomiędzy nami powinna być taka sama” – wyjaśniał potem Perez.

„Ja dbałem tylko o samochód i upewniałem się, że dojadę do mety. Odczuwałem pewne dziwne wibracje i oczywiście miałem w głowie to, co stało się Maxowi. Jestem pewien, że zespół miał też to na uwadze. Chodziło o to, by oba auta dojechały do mety z maksymalną liczbą punktów” – dodał Meksykanin.

Perez już tuż po wyścigu rozmawiał z Verstappenem o tej sprawie.

Źródło: racefans.net
fot. Red Bull Content Pool

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 maja
godz. 13:30 – 14:30 – 1. trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening F1
Sobota, 27 maja
godz. 12:30 – 13:30 – 3. trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 28 maja
godz. 15:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi