KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

2022 Belgian Grand Prix, Saturday - Jiri Krenek

Mercedes w kryzysie. „Jeden z naszych najgorszych dni”



Mercedes okazał się jednym z wielkich przegranych inauguracji sezonu 2023 Formuły 1 w Bahrajnie. Szef niegdyś mistrzowskiego zespołu, Toto „Wolff”, określił niedzielę na torze Sakhir jako „jeden z naszych najgorszych dni w wyścigach”.

Srebrne Strzały miały w tym roku odbudować się po zeszłorocznej zadyszce i walczyć o odzyskanie tytułów od Red Bulla oraz Maxa Verstappena, ale początek mają jednoznacznie nieudany. Rzeczywistość jest wręcz przeciwieństwem tego, czego oczekiwano.

Po pierwsze, Red Bull chyba jeszcze bardziej odjechał pozostałym. Po drugie, Mercedes w Bahrajnie wypadł gorzej w sumie aż od trzech teamów. Lepsze okazało się też Ferrari – i sensacyjnie Aston Martin. Były 7-krotny mistrz świata Lewis Hamilton zajął tylko piąte miejsce, finiszując 50 sekund za odnoszącym kolejne zwycięstwo Verstappenem, George Russell uplasował się jeszcze dwie pozycje niżej, na siódmej lokacie. Dla zespołu, który na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat wygrał osiem sezonów z rzędu, to bez dwóch zdań rozczarowujący start. Wolff tego nie ukrywa.

Zobacz także: GP Bahrajnu – zapis relacji live

„To był jeden z naszych najgorszych dni w wyścigach”. – powiedział. „Nie było dobrze ani trochę, brakuje nam tempa na wskroś”.



„Nie możemy wynieść z tego wyścigu ani jednego pozytywu”.

„Aston Martiny są bardzo szybkie, a Red Bull jest po prostu na innej planecie”.

„Boli, że są tak daleko z przodu. Przypominają mi nas w naszych najlepszych latach, gdy wyprzedzaliśmy całą resztę o sekundę na okrążeniu”.

Utrzymana koncepcja bolidu „nie działa”

Po nieudanym poprzednim sezonie Mercedes nie zdecydował się przygotować zupełnie nowego bolidu, a w dużej mierze pozostał przy ubiegłorocznej koncepcji, jedynie ją rozwijając. W trakcie GP Bahrajnu szef stajni przyznał, że był to błąd. Zespół jeszcze nie zdecydował, co dalej, ale możliwa jest radykalna zmiana kursu i wprowadzenie poważnych zmian w konstrukcji. Pytanie tylko, ile zajmie teamowi opracowanie takiej rewolucji – i co ona przyniesie.



„Daliśmy obecnej koncepcji szansę przez rok. Nie działa”. – ocenił Wolff. „Nie zbliżyliśmy się ani trochę. Strata do Red Bulla uległa podwojeniu, albo nawet potrojeniu”.

„Zajmiemy się tym w trybie natychmiastowym po powrocie do fabryki”.

„Nikt w tym zespole się nie podda”

Choć zamiast zrobić krok naprzód, Mercedes w rzeczywistości jeszcze bardziej się cofnął, Wolff zapewnił, że nie ma mowy o załamaniu wśród załogi.

„Musimy chodzić rozmyślnie i powoli, ażeby wrócić, ale nikt w tym zespole się nie podda”. – oznajmił. „Musimy sięgnąć głęboko, głębiej niż kiedykolwiek wcześniej. I stać nas na to”.

Myślicie, że Mercedes może jeszcze odegrać pierwszoplanową rolę w sezonie 2023, czy jest już „po zawodach”?

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: F1i.com
fot. Mercedes F1 Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi