KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
2023 Saudi Arabian Grand Prix, Saturday - Jiri Krenek

Mercedes: Upodobnienie bolidu do Red Bulla nie byłoby dla nas wstydem



Mercedes nie miałby skrupułów z upodobnieniem swojego bolidu w Formule 1 do maszyny dominującego Red Bulla. Zakomunikował to sam szef zespołu Toto „Wolff”, dla którego liczy się tylko uzyskanie jak najlepszych osiągów.

Srebrne Strzały weszły w sezon 2023 z kolejnym słabszym samochodem i znowu muszą gonić. Podczas rozpoczynającego rywalizację GP Bahrajnu niegdyś wielka ekipa nie zdobyła nawet podium. Okazała się słabsza aż od trzech konkurentów: Red Bulla, Ferrari oraz niespodziewanie Aston Martina. W kwalifikacjach do GP Arabii Saudyjskiej schemat się powtórzył, choć w wyścigu Hamilton i Russell wyprzedzili Leclerca i Sainza.

Stajnia Lewisa Hamiltona i George’a Russella rozważa wprowadzenie gruntownych zmian w modelu W14, których zabrakło na etapie projektowania. Bolid stanowi jedynie ewolucję poprzednika, zamiast rewolucji. Odziedziczył po zeszłorocznej konstrukcji chociażby wyróżniającą się na tle innych filozofię „zerowych sidepodów”, czyli zredukowania do skrajnego minimum bocznych wlotów powietrza.

Pytanie, którą drogą pójść, żeby wreszcie trafić na właściwą ścieżkę rozwoju. Tutaj przykładem może być Aston Martin, który wykonał ogromny skok naprzód względem sezonu 2022. Według Red Bulla, rewelacja tegorocznej edycji mistrzostw zwyczajnie skopiowała ich samochód. Można pomyśleć, że wielkiemu Mercedesowi, który wcześniej całymi latami sam był punktem odniesienia dla rywali, coś takiego nie przystoi. Jednak Wolff absolutnie nie wyklucza powyższej opcji.



Zobacz także: Helmut Marko: „Na podium mieliśmy trzy Red Bulle, tylko ten ostatni był z innym silnikiem”

„Nie ma u nas dogmatyzmu w kwestii tego, jak powinien wyglądać bolid”. – oznajmiła najważniejsza osoba w teamie spod znaku trójramiennej gwiazdy. „Po prostu musi to być jak najszybsza maszyna. Jeśli będzie wyglądać jak Red Bull… nie dbam o to. Zwyczajnie musi być szybka”.

Jeśli będzie szybka, nie będę się wstydził„.

Mercedes analizuje całą aerodynamikę

Są coraz większe sygnały, że modyfikacje w bolidzie Mercedesa będą szeroko zakrojone. Jak zdradził Wolff, zespół analizuje dosłownie całą aerodynamikę pojazdu.



„Od samego przodu aż po dyfuzor i tylne skrzydełko (mniejsze skrzydło pod tylnym skrzydłem – przyp. red.)”. – tłumaczył.

„Oczywiście jest ogromnie dużo rzeczy też jeśli chodzi o podłogę, mając bolidy z efektem przyziemnym. Istnieje również wiele więcej architektonicznych rzeczy, które są niezbędne w karoserii, która byłaby według ciebie najbardziej wydajna”.

„Zatem bolid jest w tym momencie dosłownie obracany do góry kołami – i widzimy wiele dobrego”.

Hamilton zobaczył bolid i już wiedział, że będzie źle

Hamilton tymczasem powiedział, że jeszcze zanim wsiadł do W14, miał złe przeczucia, bo bolid zbytnio różnił się od pojazdów innych czołowych zespołów.

„Wiedziałem, że nie byliśmy we właściwym miejscu, gdy ujrzałem samochód pierwszy raz. Wyglądał tak bardzo inaczej niż auta naszych rywali”. – mówił.

„W takim momencie zawsze jest nerwowo. Ale prezentował się fajnie – oczywiście kolor wygląda ładnie. Jednak szczerze mówiąc nie dbam o kolor, jeśli tylko wóz jest szybki. Miejmy nadzieję na pewnym etapie przerobimy go w zwycięską maszynę”.

Siedmiokrotny mistrz świata powiedział także: „W zespole mówiono, że prawdopodobnie nie będziemy na samym czele stawki od razu, ale powinniśmy się liczyć. Więc gdy oczywiście tak się nie stało, był to dla mnie mały szok”.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: Racefans.net

fot. Mercedes F1 Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi