KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Kajto 2023

Kajto wystartuje w siedmiu rundach. Zaczyna od Meksyku w nowych barwach



Na tę wiadomość czekali polscy miłośnicy rajdów samochodowych. Kajetan Kajetanowicz, pilotowany przez Macieja Szczepaniaka, przystąpi do rywalizacji w pełnym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC2, składającym się z siedmiu rund. Czterokrotny zdobywca podium w tych mistrzostwach tegoroczną walkę rozpocznie od Rajdu Meksyku, który odbędzie się w dniach 16-19 marca. Załoga ORLEN Rally Team pojedzie w nim sprawdzoną Škodą Fabią Rally2 evo, którą przygotuje tak jak w ubiegłych latach hiszpański tuner RaceSeven.

Najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy oficjalnie potwierdził start w Rajdowych Mistrzostwach Świata w kategorii WRC2, w której pojedzie siedem wybranych rund. Ostatnie cztery sezony Kajetanowicz za każdym razem meldował się na podium tego cyklu, dwukrotnie zdobywając tytuł Wicemistrza Świata. Ustronianin ma wysoko postawioną poprzeczkę, kibice liczą na kolejny dobry sezon Polaka i gorąco wierzą, że uda mu się wywalczyć triumf w swojej kategorii.

Tegoroczny sezon WRC zapowiada się wyjątkowo ciekawie. W całym cyklu zaplanowano trzynaście rund, z których dwie zostały już rozegrane – rajdy Monte Carlo oraz Szwecji. Wśród pozostałych jedenastu imprez pojawiły się trzy nowe pozycje. Z końcem października odbędzie się Rajd Europy Centralnej, obejmujący terytorium Niemiec, Czech i Austrii. Zastąpi on Rajd Hiszpanii, który był częścią kalendarza WRC od ponad 30 lat. W tym roku nie odbędzie się również Rajd Nowej Zelandii, ale za to organizatorzy zaplanowali dwa rajdy na zachodniej półkuli – będzie to Rajd Chile oraz Rajd Meksyku. Obserwatorów WRC czekają trzy emocjonujące asfaltowe rundy oraz osiem szutrowych, niezwykle widowiskowych, a często i ekstremalnie trudnych. W jednej z najbardziej wymagających weźmie udział załoga ORLEN Rally Team. Kajetanowicz nie kryje radości z faktu, że dla niego sezon Rajdowych Mistrzostw Świata właśnie się rozpoczyna.



„Jestem bardzo szczęśliwy, że po raz kolejny spełniają się moje sportowe marzenia. Mogę stanąć do rywalizacji z najlepszymi kierowcami na świecie. Niewielki, prywatny zespół podejmuje walkę z najszybszymi konkurentami, często mającymi wsparcie fabryczne. To dzieje się naprawdę i jest możliwe dzięki wsparciu partnerów, którzy po raz kolejny udzielili mi kredytu zaufania. Dziękuję mojemu partnerowi tytularnemu PKN ORLEN za pełen profesjonalizm, zrozumienie naszych potrzeb i jasne reguły gry. Dziękuję partnerowi technicznemu Delphi Technologies oraz Pirelli, SJS, Polskiemu Związkowi Motorowemu i RallyShop.pl za kontynuowanie współpracy i tak ważną w naszych relacjach elastyczność. Mamy także na pokładzie nowych partnerów: ATC CARGO oraz marki PLATINUM ORLEN OIL i QUAZAR LOTOS OIL. Cieszę się, że mamy możliwość się rozwijać. Jestem przekonany, że wspólnie możemy walczyć o wysokie cele w tym sezonie. Już nie mogę się doczekać rywalizacji na odcinkach specjalnych. Zaczynamy niebawem – od Rajdu Meksyku. Trzymajcie za nas kciuki” – powiedział Kajetan Kajetanowicz.

„PKN ORLEN od lat jest zaangażowany w szeroki wachlarz dyscyplin motorsportowych, które w naturalny sposób łączą się z naszą działalnością biznesową. Produkty koncernu trafiają dzisiaj do blisko 100 krajów na sześciu kontynentach, dlatego konsekwentnie szukamy projektów sponsoringowych o globalnym potencjale marketingowym takich jak Rajdowe Mistrzostwa Świata, które systematycznie śledzi około 250 mln kibiców na całym świecie. Cieszymy się, że Kajetan Kajetanowicz, najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy rozpoczyna swój pierwszy pełny sezon w barwach ORLEN Rally Team – mówi Agata Pniewska, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN.

Meksykańska runda mistrzostw świata rozgrywana jest w wysokich pasmach łańcucha górskiego Sierra Madre. Miejscami kierowcy przemierzają piaszczyste drogi na wysokości nawet 2700 m n.p.m. w temperaturze sięgającej 30°C. Rzadkie powietrze obciąża organizm kierowców, a także serca ich samochodów. Kajetan Kajetanowicz pojedzie Rajd Meksyku sprawdzonym samochodem Škoda Fabia Rally2 evo.

Zespół ORLEN Rally Team zaprezentował oklejenie samochodu na sezon 2023. Charakteryzuje je ponadczasowa, klasyczna elegancja. Bez wątpienia rajdówka trzykrotnego Mistrza Europy w swojej beżowej, minimalistycznej odsłonie będzie wyróżniać się na tle aut konkurentów.

Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają partner tytularny ORLEN Rally Team – PKN ORLEN, a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, ATC CARGO S.A., marka PLATINUM ORLEN OIL, marka QUAZAR LOTOS OIL oraz SJS S.A.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi