KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Grzejnik, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Tsopni, Bartosz Kamiński, Marcin Chochowski, Mateusz Pabiańczyk, Edmund Bogusz, Mikołaj Demkow, Marcin Starczewski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Darek Zaciura, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Tomasz Ignaczak, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Kamil Cee, Grzegorz Pliś, Pawel Licznerski, szymon034, Adrian Karwan, Marcin Rentflejsz, Piter, Rysiek Łotocki, Marcin Bogutyn, Ba Ru
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
archetype, Konopkasz, jacek79100, Robert Niekubica, Tarzan
blank
Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team, 3rd position, celebrates on the podium

Doniósł rywal, ale ostatecznie Alonso odzyskuje podium! FIA: Powinna być dyskwalifikacja [Aktualizacja]



Nadal nie znamy oficjalnych wyników GP Arabii Saudyjskiej. I choć sędziowie tłumaczą się z wymierzenia kary Hiszpanowi, dodając, że zgodnie z przepisami, powinien zostać zdyskwalifikowany, to oficjalnie odzyskał on podium.

Fernando Alonso źle ustawił się na starcie do GP Arabii Saudyjskiej, za co wymierzono mu karę 5 sekund. Hiszpan odbył ją podczas pit-stopu, ale po wszystkim sędziowie zorientowali się, że Alonso stał za krótko na stanowisku serwisowym bez interwencji zespołu.

Już po ceremonii podium odebrano mu 100. podium w karierze, wymierzając karę 10 sekund. Awansował na nie George Russell, który dojechał 5,1 sekund za Fernando. 10,3 sekundy za Alonso był Hamilton i zabrakło mu właśnie 0,3 sekundy by być przed Hiszpanem.

Dopiero 3 godziny po zakończeniu wyścigu opublikowane zostało uzasadnienie kary dla Hiszpana, które jest bardzo ciekawie.



Sędziowie piszą w nim, że odbycie kary przez Alonso podczas pit-stopu na 19. okrążeniu zostało sprawdzone od razu przez zespół sędziów na torze oraz przez zdalne centrum sędziów w Genewie, wprowadzone przez FIA w ubiegłym roku do pomocy sędziom na torze. Obie te instytucje uznały, że karę kierowca Astona Martina odsłużył prawidłowo.

Dopiero na ostatnim okrążeniu wyścigu sędziowie otrzymali doniesienia z centrum kontroli, że kara mogła zostać odbyta nieprawidłowo i zajęto się tym. Sędziom pokazane zostało nagranie, na którym wyraźnie widać, że mechanik z podnośnikiem z tyłu bolidu dotyka auta Astona Martina od razu po podjechaniu przez nie na stanowisko serwisowe.

Sędziowie uznali, że wyczerpuje to pojęcie „pracy nad autem”, zawarte w przepisach. W związku z tym należy się kara. Sędziowie dodają, że zgodnie z przepisami, po wykryciu tego po wyścigu, kierowca powinien być zdyskwalifikowany. Uznano jednak, że byłaby to zbyt surowa kara i Fernando ostatecznie dostał 10 sekund kary.



Co ciekawe, nagranie świadczące o tym, że doszło do złamania przepisów, dostarczył sędziom inny zespół. Można się domyślać, że był to Mercedes.

Ostatecznie

 

Przed chwilą ukazała się ostateczna decyzja sędziów w tej sprawie. Po tym, jak Aston Martin przedstawił nowe dowody w sprawie – nagrania 6 innych przypadków, gdy samochodu dotykano bez wymierzenia kary. Uznano również, że nie ma podstaw przepisowych i umownych, by uznać dotykanie samochodu za „pracę nad nim”.

FrnWnDcaMAAwDnw

Fernando Alonso odzyskuje 100. podium w karierze, Aston Martin zdobywa pierwsze podium z rzędu w historii ekipy oraz zostaje na 2. miejscu w klasyfikacji konstruktorów.

Sędziowie powinni zastanowić się, czy na pewno dobrze wykonują swoją pracę i znają przepisy.

Tak wygląda klasyfikacja kierowców po GP Arabii Saudyjskiej:



Kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunkty
1Max VerstappenblankRed Bull Racing 119
2Sergio PerezblankRed Bull Racing105
3Fernando AlonsoblankAston Martin Mercedes75
4Lewis Hamilton blankMercedes56
5Carlos SainzblankFerrari44
6George RussellblankMercedes40
7Charles LeclercblankFerrari34
8Lance StrollblankAston Martin Mercedes27
9Lando NorrisblankMclaren Mercedes10
10Pierre GaslyblankAlpine8
11Nico HulkenbergblankHaas Ferrari6
12Esteban OconblankAlpine6
13Valtteri BottasblankAlfa Romeo Racing4
14Oscar PiastriblankMcLaren Mercedes4
15Guanyu ZhoublankAlfa Romeo Racing2
16Yuki TsunodablankScuderia AlphaTauri2
17Kevin MagnussenblankHaas2
18Alex AlbonblankWilliams Mercedes1
19Logan SargeantblankWilliams Mercedes0
20Nyck de VriesblankScuderia AlphaTauri0

Konstruktorów:

Poz. ZespółPkt
1blankRedBull Racing RBPT224
2blankAston Martin Aramco Mercedes102
3blank Mercedes96
4blankFerrari78
5blankMcLaren Mercedes14
6blankAlpine Renault14
7blankHaas Ferrari8
8blankAlfa Romeo Ferrari6
9blankAlphaTauri RBPT2
10blankWilliams Mercedes1



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 maja
godz. 13:30 – 14:30 – 1. trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening F1
Sobota, 27 maja
godz. 12:30 – 13:30 – 3. trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 28 maja
godz. 15:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi