KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

F1 Grand Prix of Australia

Ciekawostki przed GP Australii Formuły 1 2023



Poniżej przeczytacie garść statystyk, informacji i ciekawostek na temat Grand Prix Australii i toru Albert Park.

O torze i wyścigu:
Długość okrążenia: 5.279 km /przed przebudową w 2021 roku: 5.303 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 58
Dystans wyścigu: 306.124 km
Rok budowy toru: 1952
Ostatnia modyfikacja: 2021
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegara.
Pojemność trybun: 80 000
Liczba zakrętów: 14
Różnica poziomów: 2.5 m
Przyczepność na początku weekendu GP: niska
Ewolucja przyczepności: duża
Poziom docisku: średni
Zużycie opon: średnie
Opony przygotowane przez Pirelli: C2, C3, C4

Strefy DRS: prosta startowa;, prosta między zakrętami 2 i 3;, między zakrętami 8 i 9;, między zakrętami 10 i 11;

Rekord okrążenia w wyścigu: Charles Leclerc, Ferrari (2022): 1:20.260



Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1:17.868 – Charles Leclerc, Ferrari (2022)

Dotychczas:
Liczba dotychczasowych GP Australii: 35
11x Adelajda
24x Melbourne
Pierwsza GP w Melbourne: 1996

Wszystkie poniższe statystyki dotyczą Grand Prix Australii rozgrywanej w Albert Park w Melbourne, a więc od 1996 roku. Wcześniej, przez 11 edycji, GP Australii gościła w Adelajdzie.

W 2021 roku tor w Melbourne przeszedł „lifting”. Zmieniono profile zakrętów 9 i 10, oraz zakrętu 13. Tor poszerzono. Wymieniono nawierzchnię.

Liczba zwycięstw (kierowca):
1. MSC 4
2. J.BUTTON 3
3. S.VETTEL 3
4. D.COULTHARD 2
5. K.RAIKKONEN 2
6. L.HAMILTON 2
7. N.ROSBERG 2
8. D.HILL 1
9. M.HAKKINEN 1
10. E.IRVINE 1
11. G.FISICHELLA 1
12. F.ALONSO 1
13. C.LECLERC

Liczba zwycięstw (zespół):
1. Ferrari 9
2. McLaren 6
3. Mercedes 4
4. Renault 2
5. Williams 1
6. Brawn GP 1
7. Red Bull 1
8. Lotus 1

Liczba zwycięstw (dostawca silnika):
1. Mercedes 11
2. Ferrari 9
3. Renault 5



Liczba zwycięstw, a pozycja na starcie:
Poz. L. Z. % – L. Z./GP
1 10 39,9
2 6 24.50
3 4 16.17
4 2 8.0
6 1 4.00
7 1 4.00
11 1 4.00

Zdobywca pole position (kierowca):
1. L.HAMILTON 8
2. M.HAKKINEN 3
3. MSC 3
4. S.VETTEL 3
5. J.VILLENEUVE 2
6. J.BUTTON 2
7. R.BARRICHELLO 1
8. G.FISICHELLA 1
9. K.RAIKKONEN 1
10. C.LECLERC

Zdobywca pole position (zespół):
1. Mercedes 6
1. Ferrari 6
3. McLaren 5
4. Red Bull 3
5. Williams 2
6. Renault 1
7. Honda 1
8. Brawn GP 1

Zdobywca pole position (dostawca silnika):
1. Mercedes 12
2. Renault 6
2. Ferrari 6
4. Honda 1

Najszybsze okrążenie (kierowca):
1. K.RAIKKONEN 6
2. MSC 3
3. N.ROSBERG 2
4. D.RICCIARDO 2
5. J.VILLENEUVE 1
6. H.FRENTZEN 1
7. M.HAKKINEN 1
8. R.BARRICHELLO 1
9. F.ALONSO 1
10. H.KOVALAINEN 1
11. M.WEBBER 1
12. F.MASSA 1
13. J.BUTTON 1
14. L.HAMILTON 1
15. V.BOTTAS 1
15. C.LECLERC 1



Najszybsze okrążenie (zespół):
1. Ferrari 8
2. McLaren 6
3. Williams 3
4. Red Bull 3
5. Mercedes 3
6. Renault 1
7. Lotus 1

Najszybsze okrążenie (dostawca silnika):
1. Mercedes 9
2. Ferrari 8
3. Renault 5
4. TAG Heuer 2
5. Toyota 1

Obecność na podium (kierowca; precyzyjniej rzecz ujmując, bycie sklasyfikowanym w pierwszej trójce wyścigu, bo w 2002 roku, lokalny kierowca, Mark Webber, w swoim debiucie, w ekipie Minardi, pozdrawiał z podium miejscową publiczność… po zajęciu 5. miejsca; w 2014 na podium wyścigu znalazł się Daniel Ricciardo (P2), ale ostatecznie został wykluczony z wyników wyścigu za nieregulaminowy przepływ paliwa i wirtualnie na podium wskoczył Jenson Button):
1. L.HAMILTON 9
2. S.VETTEL 7
3. K.RAIKKONEN 6
4. MSC 5
5. R.BARRICHELLO 5
6. F.ALONSO 5
7. D.COULTHARD 4
8. J.BUTTON 4
9. N.ROSBERG 4
10. RSC 3
11. M.HAKKINEN 2
12. E.IRVINE 2
13. H.FRENTZEN 2
14. J.MONTOYA 2
15. V.BOTTAS 2
16. D.HILL 1
17. J.VILLENEUVE 1
18. G.FISICHELLA 1
19. N.HEIDFELD 1
20. J.TRULLI 1
21. F.MASSA 1
22. R.KUBICA 1
23. V.PETROV 1
24. K.MAGNUSSEN 1
25. M.VERSTAPPEN 1
25. C.LECLERC
25. S.PEREZ
26. G.RUSSELL

Obecność na podium (zespół; ilość przedstawicieli, bo np. Brawn GP brał udział w GP Australii tylko w 2009 roku, a ma 2 obecności):
1. Ferrari 20
2. McLaren 18
3. Mercedes 11
4. Williams 8
5. Renault 6
6. Red Bull 5
7. Toyota 2
8. Brawn GP 2
9. Jordan 1
10. BMW Sauber 1
11. Lotus 1

Piotr Ciesielski

Żródła: własne, statsf1.com, press.pirelli.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum