KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

IEC 43-13

Celem jest mistrzostwo. Mocny skład IEC na ELMS – jedzie partner Kubicy



Po rywalizacji i walce o tytuł w Asian Le Mans Series, a także po bardzo udanej inauguracji Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (FIA WEC) w Sebring w miniony weekend, zespół Inter Europol Competition ma przyjemność potwierdzić skład kierowców dwóch prototypów na sezon European Le Mans Series, który rozpocznie się w przyszłym miesiącu w Barcelonie.

Polski zespół wystawi prototyp Oreca 07 LMP2 z numerem 43 dla załogi Jonathan Aberdein, Ollie Caldwell i Rui Andrade (kategorie odpowiednio złota, złota, srebrna). Natomiast Miguel Cristóvão, Wyatt Brichacek i Kai Askey (brąz, srebro, srebro) pojadą prototypem Ligier JS P320 z numerem 13, który był tak blisko tytułu mistrzowskiego w zeszłym roku.

Inter Europol Competition ma imponujący dorobek w serii. W zeszłym roku wygrał trzy wyścigi z rzędu w klasie LMP3 i walczył o tytuł mistrzowski w finale sezonu w Portimão. Po trzech drugich miejscach w serii, cel w nadchodzącym sezonie sześciorundowej serii może być tylko jeden.

Jonathan, po tytule mistrzowskim w Formule 4 Zjednoczonych Emiratów Arabskich w 2017 roku, zaczął startować w wyścigach wytrzymałościowych. W 2021 roku zajął drugie miejsce w European Le Mans Series, a w zeszłym roku dwukrotnie stawał na podium. Olli to także kierowca z dużym doświadczeniem. Startował w wyścigach samochodów jednomiejscowych, zanim przeniósł się do FIA WEC w 2021 roku. Rui także ściga się w najwyższej kategorii i ma już duże doświadczenie, pomimo młodego wieku. Ta trójka kierowców tworzy znakomity skład, który powalczy o tytuł w LMP2.



W kategorii LMP3 wszyscy trzej kierowcy są już dobrze znani w zespole, w którym startowali w zeszłym miesiącu w Asian Le Mans Series. Miguel dołączył do wyścigów wytrzymałościowych w 2019 roku, wygrywając klasę GT4 w South European Series. Wyatt zdobył bogate doświadczenie w Indy Pro 2000, zanim dołączył do nas w Asian Le Mans Series, a Kai ścigał się w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i ma doświadczenie w brytyjskiej F4. Pokazał, że jest szybki w każdym samochodzie, którym jeździł.

Obydwa składy, zarówno w klasie LMP2, jak i LMP3 są bardzo silne. Sezon rozpocznie się testami na torze Circuit de Barcelona-Catalunya 20 kwietnia. Na tym samym obiekcie 23 kwietnia odbędzie się pierwsza runda. Kolejne wyścigi zaplanowano na torach Imola, Paul Ricard, Motorland Aragon, który po raz pierwszy będzie gościć rundę tej serii oraz Spa Francorchamps i Portimão.

#43 LMP2 Jonathan Aberdein: „Cieszę się, że będę jeździł prototypem LMP2 w zespole Inter Europol Competition w nadchodzącym wyścigu ELMS w Barcelonie, a także podczas kolejnych weekendów. Z niecierpliwością czekam na to wyzwanie i nie mogę się już doczekać, aby przekonać się, co możemy razem osiągnąć.”

#43 LMP2 Olli Caldwell: „Z niecierpliwością czekam na rywalizację w European Le Mans Series w tym sezonie z Inter Europol Competition. Po przejściu do samochodów sportowych w tym roku, połączenie ELMS z moją całosezonową kampanią w Długodystansowych Mistrzostwach Świata daje mi możliwość zdobycia dużego doświadczenia w moim pierwszym pełnym sezonie w LMP2. Nie mogę się doczekać, rozpoczęcia pracy z zespołem, który pokazał, że jest wstanie wygrywać i jestem przekonany, że tak będzie i w tym sezonie, w walce o tytuł w ELMS.”



#43 LMP2 Rue Andrade: “Jestem bardzo podekscytowany nadchodzącym sezonem i nie mogę się doczekać ścigania się w zespole, z którym często rywalizowałem w przeszłości. W ELMS będziemy mieli bardzo silną konkurencję w wyścigach na najlepszych torach, a samochody dysponujące ogromnym dociskiem aerodynamicznym są naprawdę niesamowite. Inter Europol Competition to świetny zespół. Znam dobrze Andiego, dyrektora technicznego, który pracował ze mną w przeszłości. Będzie on dbał o każdy szczegół, aby zapewnić najwyższą wydajność. Czeka nas świetny sezon i jestem przekonany, że osiągniemy dobre wyniki. Nie mogę się doczekać wyścigu w Barcelonie, gdzie po usunięciu szykany jest teraz jeszcze szybciej i nie mogę się doczekać rozpoczęcia sezonu.”

#13 LMP3 Kai Askey: “Bardzo się cieszę, że mogę kontynuować swoje starty w zespole Inter Europol Competition w ELMS. Ciężko pracowaliśmy w Asian Le Mans Series, aby pozyskać jak najwięcej danych i pokonać jak najwięcej kilometrów w ramach przygotowań. Jestem przekonany, że mamy odpowiedni skład kierowców i zespół, aby walczyć o czołowe pozycje. W zeszłym roku zespół zajął drugie miejsce w ELMS, więc w tym roku jest tylko jeden cel: walka o tytuł!”

#13 LMP3 Wyatt Brichacek: “Jestem bardzo podekscytowany kontynuacją mojej przygody w wyścigach wytrzymałościowych z Inter Europol Competition w roku 2023 w ELMS. Zespół ma bardzo dobrą historię w serii, a biorąc pod uwagę tempo pokazane w Asian Le Mans Series, jestem przekonany, że możemy walczyć o mistrzostwo. To będą moje pierwsze wyścigi w Europie i w serii na tym poziomie, ale jestem przekonany, że jesteśmy gotowi do walki. Cały zespół i ja dzielimy tę samą determinację i pasję, aby wygrywać. Mogę śmiało powiedzieć, że damy z siebie wszystko, aby tak się stało.”

Źródło: Informacja prasowa



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi