KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Miami Grand Prix - Preparation Day - Miami, USA

Button zawstydzony debiutem, ale był znacznie wyżej niż Raikkonen



Dwóch byłych mistrzów świata Formuły 1 przejechało w ten weekend drogową rundę NASCAR Cup na torze Circuit of the Americas. W drugiej dziesiątce uplasował się Jenson Button. Pecha miał Kimi Raikkonen.

Dla Raikkonena była to kolejna styczność z NASCAR, po tym jak w ubiegłym roku jeden wyścig w serii tych wyścigów, a w 2011 roku jechał po 1 wyścigu w NASCAR Camping World Truck Series i NASCAR Nationwide Series.

Button zawstydzony

 

Button debiutował w NASCAR i za kierownicą Mustanga zespołu Rick Ware zajął 24. miejsce w kwalifikacjach – dwie pozycje niżej niż Raikkonen. Button przejechał dość spokojny wyścig, korzystając z boksów w odpowiednich momentach. Rywalizację ukończył bez większych przygód na 18. pozycji.

„To był emocjonalny rollercoaster. Na początku było fatalnie, myślałem sobie, że będę ostatni bo inni tak dobrze jadą. Myślałem sobie, że muszę znaleźć odpowiedni rytm i próbować umieścić samochód w odpowiednim miejscu. Ale nie wychodziło mi. Zazwyczaj w moich wyścigach nikt nie wyprzedzał mnie od zewnętrznej w zakręcie, w którym pojechałem wolno. Tu tak się działo” – relacjonował Button po wyścigu.



„To było dla mnie zawstydzające. Chciałem zjechać do boksu, wziąć lepsze opony i mieć troch czystego powietrza i tak zrobiliśmy. Potem tempo było dobre, byłem zadowolony i nawet wyprzedziłem kilka aut. Mieliśmy jednak pecha podczas samochodu bezpieczeństwa oraz dokonaliśmy kilku zmian, które nie zadziałały” – dodaje.

Jak się okazuje, pod koniec był bliski wycofania się z rywalizacji.

„Byłem przegrzany. Nie miałem wiatraka w siedzeniu, co nie pomagało. Myślałem, że zemdleję. Dlatego na chwilę się zatrzymałem. Dali mi lód, dużo wody, ale i tak byłem bliski opuszczenia samochodu. Zespół mnie uspokajał i dojechałem do końca” – mówi mistrz świata z 2009 roku.

Button zaliczy drugi start w NASCAR Cup 2 czerwca na Chicago Street Course.

Raikkonen pechowo

 

Jeżeli wyścig Buttona był rollercoasterem, to co powiedzieć o rundzie Raikkonena. Kierowca Trackhouse Racing w końcowych fazach wyścigu był nawet przez chwilę na 4. miejscu. Potem jednak kilka kontaktów z rywalami (w tym Buttonem) oraz kara 30 sekund za ścinanie zakrętów, sprawiły, że został sklasyfikowany na 29. miejscu.



„Wielka szkoda, że tak poszło pod koniec. Mieliśmy tempo, ale potem podczas restartu stało się jak się stało. To był długi wyścig, a nasz kombinezon chłodzący nie działał przez pół dystansu. Było gorąco w samochodzie. Miałem jednak frajdę w aucie. To było jak cały sezon F1” – powiedział Fin.

Kimi nie wie, jaka przyszłość czeka go w serii NASCAR.

Źródło: planetf1.com

fot. Williams Media



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi