KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, Esox33, Lightmanek, Gnusma, AG, LUK, Geronimo321, Ziutkaziut

Harmonogram

blank

Wyniki

Roman Biliński 2023 konferencja

Biliński: Póki co czujemy się bardzo mocni



Roman Biliński – polski kierowca wyścigowy – spotkał się dziś z mediami przed swoim kolejnym sezonem w single seaterach. Jak widzi swoje szanse na wysokie miejsca po udanych testach?

Biliński w sezonie 2022 startował w zespole Trident w serii Formula Regional European Championship by ALpine. W tym roku to się nie zmieni. Biliński zajął w klasyfikacji generalnej 18. miejsce, raz stając na podium. Iwona Hołod porozmawiała dziś z nim na temat ubiegłorocznych startów oraz sezonu 2023, w którym ma być liderem ekipy.

Iwona Hołod: Co było powodem, że nie wszystko szło po Twojej myśli w 2022? Czy tylko brak doświadczenia, czy może coś więcej?

Roman Biliński: Myślę, że oba te powody miały znaczenie. Nie miałem zbyt dużo doświadczenia ani z samochodem, ani też z nowymi dla mnie torami. Dlatego popełniałem błędy, bo musiałem uczyć się tych rzeczy od nowa, a miałem na to mało czasu. W tym sezonie natomiast zamierzam ostro cisnąć!



IH: W poprzednim roku miałeś problemy z tempem kwalifikacyjnym. Jak czujesz to w tym roku?

RB: Teraz czuję się z tym dobrze. Masz rację, w tamtym roku zmagałem się najbardziej z kwalifikacjami, ale pracowałem bardzo ciężko i miejmy nadzieję, że w tym roku będzie lepiej! Trident również bardzo mnie motywuje, więc już niedługo się przekonamy jak to będzie!

IH: Podczas naszej ostatniej rozmowy powiedziałeś mi, że chcesz walczyć na froncie – czy czujesz po testach, że będzie to możliwe w tym roku?

RB: Tak, jak najbardziej, czujemy się mocni. Cały zespół czuje się teraz mocny, ja również czuję się dobrze. Oczywiście nie wiemy dokładnie, gdzie jesteśmy, bo to tylko testy, dużo gierek między zespołami, ale na tę chwilę czujemy się mocni. Pracowaliśmy na to tak ciężko… Jestem pewny siebie, ale nie zbyt pewny siebie, dlatego poczekajmy i przekonajmy się wkrótce.

IH: Co to znaczy, że masz być w tym roku liderem zespołu?



RB: To mój drugi rok z Trident i we FRECA. Mam teraz duże doświadczenie z zespołem i z samochodem. W związku z tym, mogę teraz popychać zespół do przodu i pomagać im z wieloma rzeczami. Jeśli zauważę coś, co moim zdaniem może zostać usprawnione, powiem im o tym. Tak samo w drugą stronę, jeśli zespół powie mi, abym coś poprawił, zrobię to, jeśli ma mi to pomóc.

IH: Na który tor z tegorocznego kalendarza najbardziej czekasz?

RB: Na wszystkie! Ja po prostu chcę jeździć! Będę tęsknił za Monako. Monako w tamtym roku było niesamowite… W tym roku mamy też kilka nowych torów, ale ja po prostu nie mogę się doczekać, kiedy zacznę się ścigać.

Rozmawiała Iwona Hołod



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 czerwca
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 22 czerwca
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 23 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi