Helmut Marko sugeruje, że niebawem możemy doczekać się kolejnej zmiany nazwy ekipy AlphaTauri. Powodem mają być kwestie finansowe.
Od momentu zakupu Minardi przez Red Bulla w 2006 roku, ekipa z Faenzy nosiła nazwę Scuderia Toro Rosso aż do 2020 roku. Wówczas Red Bull postanowił nadać zespołowi nazwę swojej marki odzieżowej, AlphaTauri.
W ostatnich tygodniach pojawiły się doniesienia, że Red Bullowi w świecie mody nie idzie najlepiej. Niezadowalające mają być też wyniki zespołu – zarząd Red Bulla podobno zastanawiał się czy nie sprzedać zespołu, a rozwiązaniem ma być też przeniesienie jego siedziby do Anglii. Red Bull odniósł się do tych doniesień, co możecie przeczytać tutaj.
Teraz Helmut Marko sugeruje, że zmienić może się nazwa zespołu, gdyż marka AlphaTauri jest dostępna w niewielu krajach.
„Jest to coś, nad czym się zastanawiamy. To logiczny ruch. Wpływ na markę AlphaTauri był zmniejszony ponieważ nie jest ona powszechnie obecna – na teraz to tylko trzy czy cztery kraje. Zadanie jest proste – musi być więcej pieniędzy, a rezultaty muszą się poprawić” – mówi Helmut Marko dla racingnews365.com.
Nie zdradza on jednak, jaka miałaby być nowa nazwa ekipy i czy rozważany jest powrót do poprzedniej.
AlphaTauri, którego sponsorem głównym jest PKN Orlen, przechodzi teraz zmiany. W ubiegłym tygodniu stworzono tam stanowisko „dyrektora reklamowego”, które objął Lars Stegelmann. Ma on odpowiadać za przyciąganie sponsorów do zespołu. Wcześniej na podobnych stanowiskach pracował on przy DTM, przy Mistrzostwach Świata w Piłce nożnej czy w UEFA.
Źródło: f1i.com
fot. Red Bull Content Pool