KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team signs Mick Schumacher as Reserve Driver for 2023

Audi nie rozmawia jeszcze o szczegółach z Schumacherem



Choć wydaje się być pewniakiem do miejsca w fabrycznym zespole Audi, władze Audi nie podjęły jeszcze konkretnych rozmów z Mickiem Schumacherem w sprawie angażu.

Po przejechaniu 2 sezonów w Haasie, Mick Schumacher w 2023 roku musiał zadowolić się rolą kierowcy rezerwowego w Mercedesie. Niemiecki kierowca nie ukrywa, że są zespoły zainteresowane jego usługami w przyszłości.

Najgłośniej w tym kontekście mówi się o Audi, którego władze mówiły już, że będą przede wszystkim rozglądać się za niemieckimi kierowcami. Oficjalnie jednak nie potwierdzają one rozmów z Schumacherem.

„Nie było żadnych konkretnych dyskusji z Mickiem Schumacherem na temat jego zaangażowania w naszym projekcie w F1” – powiedział szef Audi, Markus Duesmann w rozmowie z Der Spiegel w tym tygodniu.



„Oczywiście, niemieccy kierowcy interesują nas tak bardzo, jak naszą główną firmę. Ale nie jest to dla nas wymóg. Obecnie rozmawiamy z wieloma decydentami, kierowcami i managerami” – dodaje.

Potwierdza on jednocześnie bardzo ambitne plany Audi na Formułę 1. Niemiecki producent zakupił już część udziałów w Sauberze, a pracę w Hinwil rozpoczął Andreas Seidl, który ma zająć się przygotowaniem projektu Audi w Formule 1. Oficjalnie Audi wejdzie do Formuły 1 na sezon 2026.

„Nie wchodzimy do Formuły 1 z kaprysu. Chcemy pokazać, na co nas stać. Idea olimpijska, że liczy się udział, nie jest dla nas” – mówi Duesmann.

„Zrobiliśmy wszystko, co możliwe by wygrywać w seriach, w których uczestniczyliśmy i zawsze nam się udawało” – dodaje.

Źródło: f1i.com
fot. Mercedes F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi