Podczas dzisiejszego posiedzenia Komisji Formuły 1 przy FIA zatwierdzono szereg dość istotnych zmian dotyczących rozgrywania wyścigów Formuły 1. Zajęto się na przykład deszczowymi wyścigami.
Nowe opony deszczowe
Od jakiegoś czasu wiemy, że Pirelli pracuje nad wprowadzeniem nowych opon deszczowych, które mają dawać znacznie lepsze osiągi przy generowaniu mniejszego pióropusza wody. Jak dziś ogłoszono, zostaną one wprowadzone do F1 od GP Emilii – Romanii na torze Imola.
Co ciekawe, nowo wprowadzane opony nie będą wymagały używania koców grzewczych.
„Błotniki”
Trwają również prace nad nowymi elementami bolidów, które mają być doczepiane do bolidów podczas deszczowej pogody i zmniejszać spray wody, wylatujący spod kół. Więcej o tym pomyśle przeczytacie tutaj.
FIA ustaliła dziś, że zespoły mogą pracować nad tym rozwiązaniem, a prace te nie będą wliczane do limitu budżetowego oraz limitów dotyczących użycia tuneli aerodynamicznych.
Pierwsze torowe testy tego rozwiązania mają mieć miejsce w 2. i 3. kwartale sezonu 2023.
Zmiany na torach
Podczas dzisiejszego spotkania ustalono również, że na kilku torach zajdą zmiany, które mają poprawić bezpieczeństwo lub utrudnić albo ułatwić wyprzedzanie. I tak:
– Arabia Saudyjska: Zmienione zostaną niektóre zakręty by ułatwić widoczność podczas wchodzenia w nie
– Baku i Miami: Nastąpi całkowita wymiana nawierzchni toru
– Zandvoort: Odległości między stanowiskami postojowymi w boksach zostaną zwiększone o 1,5 metra
– Qatar: Powstanie nowy budynek garażowy oraz infrastruktura padokowa
Najważniejsze dla nas wydają się jednak zmiany w strefach DRS. W Australii będą aż 4, a zmiany mają objąć również Bahrajn, Arabię Saudyjską, Baku i Miami.
Inne
Za każdy wyścig F1 powyżej 21 w sezonie, ekipy otrzymają $1,8 mln wyższy limit budżetowy zamiast dotychczasowych $1,2 mln.
W Formule 1 będzie obowiązywała nie tylko letnia przerwa w pracach w fabrykach, ale również zimowa. Dotyczyć będzie to również producentów silników.
Naprawiono bubel prawny związany z możliwością przyznania pełnych punktów w wyścigach, w których kierowcy przejechali zaledwie kilka okrążeń.
Zaktualizowano zasady parku zamkniętego, zgodnie z którymi podczas weekendów sprinterskich możliwa będzie wymiana większej liczby części, które podlegają łatwym uszkodzeniom.
Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!
Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!