KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras
blank
MARANELLO F1/2023

Żart, podjęcie działań i rozmowy – Vasseur o kontrakcie Leclerca, silniku Ferrari i numerze 1



Nowy szef Ferrari w Formule 1, Frederic Vasseur zdążył już spotkać się z mediami i odpowiedzieć na ważne pytania na temat działania zespołu w 2023 roku oraz przyszłości kierowców.

Kontrakt

 

Obaj kierowcy Ferrari mają ważne kontrakty do końca sezonu 2024. O ile ten z Carlosem Sainzem zapewne będzie rozważany pod koniec sezonu, o tyle już teraz pojawiają się doniesienia o możliwym rychłym przedłużeniu umowy z Charlesem Leclerciem.

Vasseur, który dobrze zna Monakijczyka i był jego pierwszym szefem w Formule 1, mówi, że przedłużenie umowy z Leclerciem nie jest priorytetem.



„Musimy być skupieni na aspekcie sportowym by osiągnąć dobre rezultaty. To jak na ślubie – jeżeli obie strony będą zadowolone z sytuacji, będziemy kontynuować współpracę. Ale nie jest to priorytet dziś. Mamy dobrą relację. Będziemy mieli czas by o tym dyskutować” – mówi Vasseur, cytowany przez gpblog.com.

Bez numeru 1

 

Jednocześnie Francuz zaznacza, że w ekipie z Maranello nie będzie podziału na kierowcę numer 1 i jego pomocnika.

„Celem są zwycięstwa dla Ferrari. Nie będzie numeru 1 czy numeru 2. Ale jeżeli na pewnym etapie będę musiał podjąć działania, to to zrobię. Nie będzie miało znaczenia, czy to na rzecz jednego czy drugiego. Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji, będę musiał zrobić wszystko co mogę by wygrać” – dodaje Vasseur.



30 koni więcej?

 

Niedawno pojawiły się doniesienia, że Ferrari zrobiło znaczy postęp jeżeli chodzi o moc silnika. Mówiły one o zyskaniu nawet 30 koni mechanicznych.

„Co do silnika, to nie wiem, skąd biorą się te numery, ale to żart! Zrobiliśmy jakiś postęp, ale chodzi o niezawodność. Myślę, że same osiągi silnika nie były w ogóle problemem. Były nim natomiast awarie i był to nasz pierwszy cel. Póki co wygląda to ok, ale rzeczywistość na torze to inna sprawa” – mówi Vasseur, cytowany przez f1i.com.

„Myślę, że jest kilka problemów, których doświadczył zespół. Wierzę, że w ciągu kilku ostatnich miesięcy wykonana została dobra praca, której wszyscy będą mieli lepszy obraz w Bahrajnie” – mówi Vasseur.

Nie chciał on wdawać się w szczegółową ocenę tego, co dotychczas było robione w Ferrari. Dodał, że będzie stawiał przede wszystkim na stabilny rozwój niż tworzenie wszystkiego od nowa.

Źródła: f1i.com, gpblog.com, planetf1.com

fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi