KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras

Harmonogramy WEC, F3, F1 I FWS

Szczegółowy harmonogram GP Bahrajnu

blank
Fred Vasseur f1 ferrari

W fabryce od 7 do 20. Vasseur „zaprowadził spokój” w Ferrari



Fred Vasseur swoją pracą miał już zaimponować swoim pracownikom Ferrari. Rzekomo jest wręcz pracoholikiem i robi wszystko, co w jego mocy, aby jak najszybciej się z nimi zintegrować.

Pierwsze tygodnie nowemu szefowi stajni z Maranello upłynęły na poznawaniu nowych kolegów i przygotowaniach do nowego sezonu, który zbliża się wielkimi krokami. Francuz zdążył już w pełni przekonać do siebie pracowników. Wszyscy zwracają się też do niego po imieniu. Każdego ranka nowy szef zespołu pojawia się w Maranello przed 7:00 i zazwyczaj wychodzi po 19:30, gdy na dworze robi się już ciemno.

„Miałem tylko 4 ostatnie tygodnie by zrozumieć, co dzieje się w zespole i co wydarzyło się w ubiegłym sezonie, ale nie będę teraz kreślił żadnych konkluzji. Jest intensywnie, jak możecie sobie wyobrazić. Czuję odpowiedzialność za zespół, to wielki zaszczyt” – mówi Vasseur.



Vasseur nie tylko uczestniczy w rozmaitych spotkaniach, ale także godzinami uczy się języka włoskiego. Co najmniej cztery razy w tygodniu do Maranello przyjeżdża jego prywatny korepetytor, który uczy Francuza tajników języka włoskiego. Od razu wykorzystuje tę wiedzę w praktyce, gdyż Vasseur często przebywa w fabryce wśród mechaników i projektantów.

„Koniec końców najważniejsze jest odnosić sukcesy i będziemy musieli dostarczać je kibicom. Nie chcę by wystarczało mi zadowolenie, że jestem w Ferrari. Najważniejsza jest wygrana, a przed nami zadanie. Włożyliśmy w przygotowania bardzo dużo wysiłku, choć nie konkretnie ja, który dołączyłem późno i mój wkład w ten projekt jest mały. Mogę jednak dobrze wyczuć pracę wykonaną przy samochodzie” – dodaje Francuz.

La Gazzetta dello Sport chwali go także za jego dostępność, zaangażowanie i relacje międzyludzkie. Rozmawia ze wszystkimi, często żartobliwie. W fabryce Ferrari z Vasseurem na czele zapanował spokój.



W ubiegłym sezonie Ferrari miało duże problemy z niezawodnością. Przez awarie straciło bardzo dużo punktów.

„Priorytetem dla wszystkich jest niezawodność ponieważ jesteśmy w takiej fazie sezonu. Jeżeli twoje auto jest awaryjne, nie będziesz w stanie w pełni wykorzystać 3 dni testowych w Bahrajnie i zanotujesz stratę już na starcie. Jeżeli nie zrobisz wymaganego przebiegu, nie przeprowadzisz zaplanowanych testów. Ale tylko Bahrajn da odpowiedzi na te pierwsze pytania. Póki co jesteśmy zadowoleni” – mówił mediom Fred Vasseur po prezentacji Ferrari w Maranello.

Patryk Kucharski
gpblog.com, f1i.com

fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi