KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Williams Racing 2023 Season launch

Sargeant już był pogodzony, że nie zostanie kierowcą F1



Logan Sargeant w tym roku zadebiutuje w Formule 1. Młody Amerykanin będzie rywalizował bolidem Williamsa. Dla niego to swoiste dokonanie niemożliwego, bo w pewnym momencie swojej kariery był przekonany, że na starty w najważniejszej serii wyścigowej świata nie ma już żadnych szans.

Kierowca zza Oceanu ścigał się w juniorskich formułach ze zmiennym szczęściem. W 2020 roku o mało nie został mistrzem Formuły 3. Ostatecznie zajął 3. miejsce, ale przegrał różnicą tylko 4 punktów z Oscarem Piastrim, po wypadku w ostatnich zawodach. Uplasował się na najniższym stopniu podium także w prestiżowym GP Makau.

Na rok 2021 pozostał w tej samej serii, lecz zamiast ją wreszcie wygrać, obniżył loty. Wylądował zaledwie na 7. pozycji w klasyfikacji generalnej. Właśnie w tamtym sezonie stracił nadzieję na F1. Wszelką nadzieję. Po głowie zaczęły chodzić mu inne mistrzostwa. Myślał o przerzuceniu się na wyścigi długodystansowe i powrocie do ojczyzny, czyli jeździe w IndyCar.

„Byłem 100-procentowo pewny, że opcja F1 stała się wtedy martwa, szczerze mówiąc”. – wyznał Sargeant mediom na prezentacji tegorocznego malowania Williamsa.

„Wówczas myślałem po prostu »okej, trzeba będzie obrać ścieżkę prowadzącą do prototypu Le Mans albo IndyCar«. W tamtym momencie zadowalało mnie to”.



„Zwyczajnie taka była wtedy moja rzeczywistość, czułem że to były jedyne dwa miejsca, w które nadal mogłem celować. Starty w F3 były wówczas po prostu na przeczekanie, chciałem też pozostać w samochodzie i pomóc zespołowi pójść naprzód (na drugi sezon F3 przeszedł z Premy do słabszej ekipy Charouz – przyp. red.)”.

Sargeant w 2021 roku zaliczył także między innymi dwa starty w European Le Mans Series (ELMS), w kategorii LMP2, w której rywalizował z Robertem Kubicą. Na torze Red Bull Ring w debiucie nawet zwyciężył kwalifikacje, ale sam wyścig padł łupem Polaka.

W roku ubiegłym Sargeant ścigał się na stałe w Formule 2, gdzie zajął 4. lokatę, przegrywając o włos miejsce w czołowej trójce. Lepsi byli Felipe Drugovich, Theo Pourchaire oraz Liam Lawson, jednak żaden z nich nie awansował do Formuły 1. Kierowcy ze Stanów się to udało.

Zobacz także: Sargeant stracił miejsce w generalce, ale ma superlicencję



Bez ciśnienia na konkretny wynik

Sargeant nie stawia sobie żadnego konkretnego celu przed debiutanckim sezonem w F1. Chce po prostu dobrze jeździć. Na wysokie pozycje raczej nie ma szans, wszak Williams jest najsłabszym zespołem w stawce.

„Zdecydowanie nie mierzę w żadną lokatę”. – mówił. „Koniec końców muszę przystąpić do sezonu z chęcią nauczenia się najwięcej jak mogę, muszę być otwarty, umieć się przystosować. To w ten sposób ostatecznie wyciągnę z samochodu ile potrafię”.

„Oczywiście najlepiej byłoby to zrobić jak najszybciej, jeśli nie natychmiast, a potem jeszcze iść dalej naprzód. Nie chcę wskazywać żadnej daty, ani nic takiego”.

Amerykanina dawno nie było

Sargeant będzie pierwszym amerykańskim kierowcą wyścigowym F1 od czasu Alexandra Rossiego, który w 2015 roku przystąpił do pięciu GP. Zawodnika z USA z kontraktem na cały sezon nie było zaś od 2007 roku, kiedy to startował Scott Speed.

Stany Zjednoczone mają dwóch mistrzów świata Formuły 1. Już nieżyjącego Phila Hilla i Mario Andrettiego. Chociaż ten drugi tak naprawdę pochodzi z Włoch. Obaj ścigali się w zamierzchłych czasach. Hill wygrał sezon 1961 (za kierownicą Ferrari), Andretti był najlepszy w sezonie 1978 (za kierownicą Lotusa).

Wracając do Sargeanta, 22-latek zaliczy w F1 aż trzy wyścigi przed własną publicznością; W Miami (7 maja), Austin (22 października) i Las Vegas (18 listopada).

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: Racefans.net, info własne



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi