KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

wrt kubicaaa

Początek nowego rozdziału. Oby



Choć sam zainteresowany jeszcze tego nie potwierdził czy skomentował, to nie da się ukryć, że Robert Kubica na sezon 2023 żegna się z Formułą 1. I wszyscy liczymy na to, że jest to element większego planu.

Koniec z F1

 

Po ogłoszeniu przejścia PKN Orlen z Alfy Romeo do AlphaTauri, dostaliśmy kilka „informacji” dodatkowych, dotyczących kulis tej zmiany. Wiemy, że Orlen został de facto wypchnięty z Hinwil przez firmę dającą znacznie większe pieniądze i prezentującą branżę, z którą niewielu chce mieć wiele wspólnego.

Trzeba się było przenieść i jak mówią w Orlenie, najlepszą ofertę przedstawiło AlphaTauri. W tym dealu nie było jednak miejsca dla Roberta Kubicy – po pierwsze ze względu na metodykę wyznaczania kierowców testowych i rezerwowych w Red Bullu, po drugie ze względu na to, że Robert Kubica nie chciał już kontynuować zadań bycia kierowcą rezerwowym. I w tym upatruję nadziei…



Powrót

 

Kubica, wraz z Deletrazem, wracają do WRT – bardzo mocnej belgijskiej ekipy, z którą w 2021 roku prawie wygrali wszystko. Zespół, w którym będą jeździć to Orlen Team WRT.

Historia się zatem powtarza, ale zdecydowanie nie chcemy, by była to powtórka programu z 2021 roku. I nie chodzi o wyniki. Orlen Team WRT 2021 było programem wymuszonym (po upadku DTM jakie znamy) i kompromisowym (by pogodzić rolę kierowcy rezerwowego w F1).

Jak wiecie, ja byłem zwolennikiem jakiejś roli Roberta Kubicy w F1. Rzucenie jej by jeździć w LMP2 ma sens tylko wtedy, gdy wiąże się z nim coś więcej. I na to coś więcej liczymy.

Inne WRT

 

WRT zawsze było dobrze umocowane w fabrykach. Długo w Audi, a obecnie w BMW, któremu to będzie obsługiwało program LMDh w kategorii Hypercar WEC od sezonu 2024. I wszyscy chcemy w tym programie widzieć Roberta Kubicę. To konieczność, zwłaszcza gdy widzimy kierowców ze znacznie mniejszymi osiągnięciami, słabszym doświadczeniem i gorszymi czasami, którzy znajdują miejsca w programach fabrycznych Hypercarów.



Chcemy oglądać Roberta Kubicę w przyszłym roku w walce o mistrzostwo świata w najwyższej kategorii WEC. I to najlepiej w „fabryce” i to tak mocnej, jak BMW.

7 rund w całym sezonie to nie jest dużo. Louis Deletraz od 2 sezonów jedzie minimum 2 programy – WEC, ELMS i IMSA. W 2022 przejechał 19 wyścigów. A my chcemy rywalizację z Robertem oglądać jak najczęściej.

Kiedy info?

 

Wiemy, jak to jest w przypadku Roberta. Nie mamy jego komentarza jeszcze w sprawie roli w F1, nie wiemy wiele o sezonie 2023 w WEC poza wypowiedzią z info prasowego WRT.

Nie spodziewam się, byśmy wcześniej dowiedzieli się czegoś na temat sezonu 2024. Jeżeli nie pojawią się mocne przecieki to trzeba będzie czekać do oficjalnego ogłoszenia kierowców programu przez BMW. A trzeba pamiętać, że BMW ma bardzo, bardzo duże grono swoich kierowców w programach GT i nie tylko. Konkurencja jest duża.

fot. Sergey Savrasov – WRT

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi