KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Mercedes-AMG F1 W14 E Performance Launch - Steve Etherington

Mercedes daje sobie ostatnią szansę, ale pojawiają się kolejne problemy



Zrewidowana koncepcja „zero sidepods” przejdzie w najbliższych tygodniach ostateczną próbę i jeżeli nadal będzie generowała problemy, Mercedes zmieni ją na bardziej standardowe rozwiązanie. Tak wynika z słów dziennikarza Sky Sports, Teda Kravitza.

Sezon 2022 był rozczarowaniem dla Mercedesa, który zajął 3. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, zmagając się przez większą część sezonu z porpoisingiem.

Ekipa z Brackley nieco zmieniła swoją koncepcję na sezon 2023, wprowadzając wąskie kanały chłodzące po bokach pokrywy silnika, jednak nadal jest to zdecydowanie najszczuplejszy bolid w tej części w stawce.

Podczas dnia filmowego ekipa doświadczyła problemów technicznych i jak mówią nieoficjalne wieści, dotyczyły one zawieszenia, którego koncepcja jest teraz sprawdzana.

Niektórzy zauważali również powrót porpoisingu, na który Mercedes jest szczególnie narażony ze względu na duży procent docisku generowany przez podłogę.

blank

Jak mówi Ted Kravitz ze Sky Sports, najbliższe testy w Bahrajnie oraz pierwsze wyścigi sezonu 2023 będą ostateczną szansą dla obecnej koncepcji tworzenia auta.

„Dają swojemu wielkiemu pomysłowi, który okazał się porażką w ubiegłym roku, jeszcze jedną próbę. Mają jednak plan B w przygotowaniu i jeżeli będą musieli, skorzystają z niego” – mówi Kravitz.

„Chodzi o przejście na styl Red Bulla czy Ferrari w okolicach połowy sezonu” – dodaje.

Przez długi czas w ubiegłym sezonie Mercedes deklarował, że „na papierze” ich auto powinno być bardzo szybkie, ale z jakiegoś powodu gdy wyjeżdża na tor, doświadcza dużych problemów.



„Obecnie mówią, że wiedzą, co poszło nie tak w ubiegłym roku. Wiedzą, że mają unikatową koncepcję w padoku z bardzo wąskimi sekcjami bocznymi, co jest ich koncepcją na aerodynamikę. Myślę, że jeżeli nie wygrają 3-4 wyścigów w tym sezonie, będą bardzo zawiedzeni” – mówi Kravitz.

Przedsezonowe testy w Bahrajnie startują już jutro. Mercedes dotychczas nie podał jeszcze swojego harmonogramu jazd.

fot. Mercedes AMG F1 Team

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi