KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

McLaren F1 2023

McLaren nie do końca zadowolony z nowego auta. Albon przeciwnie



McLaren zaprezentował dziś światu swój bolid Formuły 1 na sezon 2023… i przyznał, że nie jest z niego do końca zadowolony. Przynajmniej na razie. Odwrotne wrażenia panują w Williamsie.

Model MCL60, którymi będą ścigać się Lando Norris i debiutant Oscar Piastri, przykuwa wzrok śmiałą aerodynamiką, zwłaszcza jeśli chodzi o boczne wloty powietrza. Zespół z Woking chce w tym roku gonić czołową trójkę, jednak nowy szef stajni Andrea Stella na początku nieco studzi oczekiwania. Jak tłumaczy, nad niektórymi rozwiązaniami zaczęto pracować zbyt późno, aby można było liczyć na bardzo dobre wyniki od pierwszego wyścigu. Z drugiej strony, włoski inżynier spodziewa się wydobycia potencjału nowej maszyny w ciągu kilku zawodów.

Zobacz także: McLaren prezentuje bolid na sezon 2023

„Oceniając nasze osiągi w zeszłym roku i porównując je, mogę powiedzieć, że znaleźliśmy szereg okazji do zrobienia postępów”. – mówi. „Dobra wiadomość jest taka, że w zasadzie wszystkie te obszary poprawiliśmy. Nie chcę zbytnio wdawać się w szczegóły, ale oczywiście chodzi przeważnie o aerodynamikę”.



„W F1 liczy się aero, więc to żadna tajemnica, niemniej są też inne rzeczy, nad którymi musieliśmy popracować, na przykład kwestia interakcji z ogumieniem – i zimą zrobiliśmy to”.

„Istnieją również obszary bolidu, które zostaną udoskonalone poprzez rozwój w początkowej fazie sezonu. Zatem jesteśmy zadowoleni, nie w pełni, patrząc na pierwszą wersję samochodu, ale jesteśmy optymistami, że wkrótce zrobimy dobry krok naprzód”.

„(…) Są pewne obszary, rozwijając które odkryliśmy poniekąd trochę za późno naprawdę mocne kierunki. Niekoniecznie mogliśmy wykorzystać ten kierunek rozwoju w bardzo krótkim okresie czasu. Dlatego też wspominam o poprawkach, jakie nadejdą po rozpoczęciu sezonu. Pod tym względem po prostu stawiam na realizm”.

Kiedy dokładnie można spodziewać się pakietu ulepszeń, który odblokuje potencjał bolidu? Stella ostrożnie wspomina o GP Azerbejdżanu, zaplanowanym na koniec kwietnia.

„Jeśli chodzi o rozwój, to miejmy nadzieję uda nam się poczynić postępy w ciągu paru miesięcy od startu sezonu. Miejmy nadzieję wcześniej”. – wyjaśnia. „Ten moment może nadejść w czwartym wyścigu. Zobaczymy, jak prędko możemy zrealizować ten projekt”.



Obiecujący Williams

 

Większymi optymistami – od samego początku – wydają się być w Williamsie. Ich nowy bolid został wypróbowany w poniedziałek na torze przez Alexa Albona i nowicjusza Logana Sargeanta. Zawodnicy ekipy z Grove jeździli po pętli Silverstone, w ramach tzw. „dnia filmowego”. Mogli pokonać we dwóch łącznie tylko 100 kilometrów i to na niekonkurencyjnych oponach Pirelli, ale mają pierwsze wrażenia odnośnie modelu FW45. Są jak najbardziej pozytywne.

Zobacz także: Williams i Alpine na torze. McLaren również w czerni – dlaczego?

„Jeździ się całkiem dobrze tak naprawdę”. – komentuje Albon. „Wiesz jak to jest czasami, gdy prowadzisz samochód pierwszy raz. Myślisz sobie wtedy »okej, mamy trochę do zrobienia«. Dzisiaj zaś było bardziej »Wiesz co? Mamy dobry fundament, dobrze wyważone auto«.  Tempo to jedno, ale bolid dobrze się prowadzi”.

„Jestem naprawdę zadowolony”. – kontynuuje Taj. „Czuję, że rozwiązaliśmy pewne problemy. (…) Nie chcę też wypowiadać się zbyt wcześnie, może nie jesteśmy tak dobrzy, jak nam się wydaje, lecz idziemy w dobrą stronę i to jest najważniejsze”.

„Mamy dobrą podstawę, dobrą platformę, żeby udać się do Bahrajnu. Miejmy nadzieję, że będziemy mogli to rozwijać i dodawać maszynie więcej docisku”.

Williams zakończył ubiegłoroczny sezon na ostatnim miejscu w klasyfikacji konstruktorów. McLaren był piąty.

Autor: Grzegorz Filiks
fot. McLaren F1 Team

Źródło: Motorsport.com, F1i.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi