KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Leclerc charles f1

Leclerc: Wiem, że obawiacie się, że mogę pójść do Mercedesa



Charles Leclerc w Mercedesie?! Takie spekulacje obiegły ostatnio media, ale sam zainteresowany jednoznacznie je uciął.

Robert Kubica powiadał, że miał w Formule 1 dwa marzenia. Jedno to jeździć dla Ferrari, drugie zostać mistrzem świata. Leclerc spełnił pierwsze z nich, lecz minęły już cztery lata, odkąd założył czerwony kombinezon, a wciąż nie zrealizował drugiego.

Wydawało się, że kierowca z Monako ma szansę dopiąć swego w zeszłym roku. Czerwone „Cavalinho” imponowało szybkością na starcie sezonu. Lider Scuderii wygrał dwa z trzech pierwszych zawodów i walczył o tytuł z Maxem Verstappenem jak równy z równym. Potem jednak konkurencyjność jego bolidu zaczęła spadać. Doszły do tego jeszcze poważne błędy zespołu, głównie w strategii wyścigowej. W efekcie o upragnionej koronie 25-latek ostatecznie znowu mógł zapomnieć.

Ferrari to najbardziej utytułowany team w historii F1, ale ostatni raz miało mistrza świata kilkanaście lat temu. Dokładnie w 2007 roku, kiedy to czempionem w barwach stajni został Kimi Raikkonen. Rok później, w sezonie 2008, zespół zdobył mistrzostwo wśród konstruktorów. Potem na szczycie zawsze był ktoś inny. Od 2010 roku każdy sezon wygrywa reprezentant Mercedesa albo Red Bulla.



Mercedes po ośmiu z rzędu wygranych sezonach w 2022 roku nie sprostał rewolucji technicznej i zanotował spadek w hierarchii ekip, lecz w drugiej połowie sezonu stopniowo odbudowywał formę. Zaczął nawet z powrotem prześcigać Ferrari na torze. Srebrne Strzały jednocześnie mają w składzie legendę, której bez dwóch zdań bliżej niż dalej do finiszu kariery. Lewis Hamilton, bo oczywiście o nim mowa, niedawno skończył 38 lat. Były 7-krotny mistrz świata deklaruje chęć pozostania w kokpicie – i negocjuje nowy kontrakt – mimo to dziennikarze już zdążyli zacząć mówić o scenariuszu zastąpienia go Leclerkiem.

Zobacz także: Hamilton wierzy w mistrzostwo, jednocześnie rozmawia o nowym kontrakcie

Temat otworzył Peter Windsor, który w przeszłości pracował dla różnych zespołów, w tym dla Ferrari (jako główny menedżer brytyjskiej bazy teamu).

„Powiedzmy, że Lewis skończy po sezonie 2024. Powiedzmy po sezonie 2023 – i zobaczmy, co mamy. Potrafię sobie wyobrazić, jak Toto (Wolff, szef Mercedesa w F1 – przyp. red.) próbuje ściągnąć Charlesa Leclerka”. – spekuluje Australijczyk na Twitchu.

„Dołożenie Leclerka do Russella (drugiego kierowcy Mercedesa – przyp. red.) prawdopodobnie wywołałoby bałagan, ale jeśli był gotów dołożyć Russella do Hamiltona, to oczywiście byłby gotowy sparować go i z Charlesem Leclerkiem”.



Co na to Leclerc? Studzi gorące głowy żurnalistów. Choć zarazem wyznał, że nie śpieszy mu się do zawarcia nowej umowy z Ferrari. Aktualna dobiegnie końca po sezonie 2024.

„Nie ma pośpiechu”. – oznajmił, cytowany przez Quotidiano Nazionale. „Wiem, że obawiacie się, że mogę pójść do Mercedesa, ale nie ma szczerze mówiąc żadnych rozmów między nami”.

„Jest mi dobrze w Ferrari, czuję sympatię ludzi wokół. Ekscytuje mnie perspektywa ziszczenia marzenia, mojego i wszystkich, jakim jest triumf z Ferrari”.

„W poniedziałek udaję się do Bahrajnu i nie mogę się doczekać, aż tam przybędę. Będziemy mieli trzy dni testów ze wszystkimi rywalami”.

Przedsezonowe testy w Bahrajnie odbędą się w dniach 23-25 lutego. Będzie można je oglądać w w Viaplay, którego pakiet zakupicie tutaj oraz w F1 TV Pro (niebawem przedsezonowa promocja).



Nowe Ferrari szybsze o sekundę?

 

Tak czy inaczej, Leclerc zapewne nie jest gotów czekać na mistrzostwo z Ferrari w nieskończoność. Kto wie, może kluczowy będzie nadchodzący sezon.

Nowy bolid włoskiej stajni jest piękny, a jeśli wierzyć przeciekom, powinien być także szybki. Szybszy od poprzedniego (w stanie z końca sezonu 2022) nawet o sekundę na okrążeniu. Pytanie, czy to wystarczy na rywali, którzy przecież też nie śpią.

Zobacz także: Ferrari zaprezentowało bolid na sezon 2023

„Nie ma większego sensu pytać, jak oceniam nowy samochód. Od razu mówię, że pierwsze wrażenie było dobre, lecz wszystko zależy od tego, jak wypadnie porównanie z autami innych zespołów”. – zwrócił uwagę Leclerc.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: PlanetF1.com, Quotidiano Nazionale

fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi