KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Leclerc Vasseur ferrari f1

Leclerc pod wrażeniem pracy Vasseura



Charles Leclerc jest „pod wielkim wrażeniem” tego, co do tej pory pokazał nowy szef Ferrari, Frédéric Vasseur. Pochwalił Francuza za to, jak wprowadził się do zespołu.

Vasseur przybył do Maranello na początku stycznia, przejmując stanowisko szefa Scuderii od Mattii Binotto, który pod koniec ubiegłego sezonu złożył rezygnację.

Były szef Alfy Romeo wciąż zapoznaje się z różnymi działami Ferrari, ale po pierwszym miesiącu pracy Vasseura, Leclerc bardzo pozytywnie wypowiedział się na temat swojego byłego szefa zespołu w Sauberze.

„Byłem pod wielkim wrażeniem tego, jak dobrze prowadził się do zespołu. Ferrari różni się od tego, do czego byliśmy przyzwyczajeni wcześniej. Ferrari jest ogromne. Kiedy już tu się pojawił, od pierwszych dni bardzo dobrze zrozumiał, w jaki sposób działa Ferrari. Jest bardzo klarowny w tym, czego chce i jest niezwykle dobry wprowadzaniu ludzi we właściwy sposób myślenia i właściwej atmosferze, żeby dali z siebie wszystko. A to jest bardzo ważne. To właśnie wnosi do Ferrari” – powiedział Leclerc podczas premiery bolidu Scuderii w zeszłym tygodniu 2023.



Po pięciu latach w Sauberze, zarządzając zespołem Alfy Romeo, Vasseur wkroczył do nowego środowiska w Maranello, które jest prawie dwa razy większe.

Oprócz lokalnej kuchni, przez którą dodało mu kilka kilogramów do wagi, niewiele zmieniło się w sposobie pracy Vasseura i jego podejściu do zarządzania zespołem F1.

„Tak jak się spodziewałem, przytyłem dwa lub trzy kilogramy w ciągu pierwszych trzech, czterech tygodni!” – zażartował Vasseur.

„Zespół jest większy, ale ostatecznie nie jest to problematyczne. DNA i podejście są o wiele ważniejsze niż wielkość firmy. Myślę, że zarządzanie zespołem różni się od zarządzania innym biznesem, ponieważ nie ma potrzeby motywowania ludzi. Motywacja jest, motywacja jest też bardzo silna w zarządzaniu. Wielkość firmy nie jest dużym problemem, gdy masz tysiąc osób: zajmujesz się tylko pierwszymi dwoma lub trzema szeregami. Nie można wchodzić we wszystkie szczegóły. Podejście w zarządzaniu zespołem jest więc podobnie jak w Sauberze” – powiedział Francuz.

„Powiedziałbym, że dużą różnicą są inne oczekiwania, presja jest inna, ale myślę, że presję można pozytywnie przekuć. Oczywiście uczucia i atmosfera w zespole są inne. Jak powiedział Carlos Sainz, to chyba jedyny zespół, gdzie przyjeżdżasz do fabryki o 7 rano, a na zewnątrz już czekają na nas ludzie. Możesz poczuć motywację i otaczającą zespół atmosferę. To wspaniałe źródło motywacji dla każdego” – dodał Vasseur.

Patryk Kucharski
Źródło: f1i.com
fot. Scuderia Ferrari Press Office

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi