KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
F1 Grand Prix of Brazil - Practice & Qualifying

Już w tym tygodniu testy przedsezonowe Formuły 1. Będą transmisje!



Oczekiwanie zakończone, już za kilka dni bolidy Formuły 1 wyjadą na tor! Od czwartku w Bahrajnie będą trwały 3-dniowe testy, które będą jedyną szansą na sprawdzenie swoich aut przez ekipy przed sezonem 2023. W jakich godzinach będą odbywać się jazdy i jak je śledzić?

Harmonogram

 

Sprzęt większości ekip dotarł już do Bahrajnu, powoli zlatują tam kierowcy, a w czwartek o godz. 8:00 polskiego czasu wyjadą oni na tor. Każdego dnia jazdy będą trwały od 8:00 do 17:30 polskiego czasu z godzinną przerwą obiadową.

Póki co tylko Haas ogłosił swój harmonogram jazd na testy, ale poniższa tabela będzie zapewne w najbliższych godzinach mocno aktualizowana.



Zespół/DzieńCzwartek, 23 lutegoPiątek, 24 lutegoSobota, 25 lutego
Red BullVerstappenPerez/VerstappenPerez
FerrariSainz/LeclercSainz/LeclercLeclerc/Sainz
MercedesRussell/HamiltonHamilton/RussellRussell/Hamilton
AlpineGasly/OconOcon/GaslyGasly/Ocon
McLarenPiastri/NorrisNorris/PiastriPiastri/Norris
Alfa RomeoZhou/BottasZhouBottas
Aston MartinDrugovich/AlonsoAlonso
HaasHulkenberg/MagnussenMagnussen/HulkenbergHulkenberg/Magnussen
AlphaTauriTsunoda/de VriesTsunoda/de Vriesde Vries/Ysunoda
WilliamsAlbon/SargeantSargeantAlbon

Jak śledzić?

 

Mamy dobre wieści. Po pierwsze, na torze w wybranych sektorach będą kibice, ale podejrzewam, że niewielu z Was skusi się na tę opcję. Testy będzie można jednak oglądać na żywo – zarówno w Viaplay jak i w F1 TV Pro (blogowe linki partnerskie).

Viaplay ma już w swojej ramówce testy:



viaplay testy f1

Z testów dostępny będzie również live timing, a na blogu będą prowadzone relacje live z każdej sesji.

W ubiegłym roku

 

Przed sezonem 2022 mieliśmy dwie tury testowe – pierwsza w Barcelonie oraz druga w Bahrajnie. Raport z tej drugiej znajdziecie tutaj, a poniżej wyniki:

wyniki testów F1 w Bahrajnie 2022

O torze

 

Bahrain International Circuit (zwany też Sakhir) to nowoczesny obiekt położony w samym sercu pustyni Sakhir. Tor został zaprojektowany przez znanego niemieckiego inżyniera Hermanna Tilke. Lączy w sobie wiele cech lokalnej kultury. Tor jest dosyć szeroki i zawiera dużą płaszczyznę stref wyjazdowych.

Koszt budowy całego obiektu wyniósł około 150 milionów dolarów.

Inauguracyjny wyścig F1, rozegrano w Bahrajnie 4 kwietnia 2004 r. (04/04/04), Sakhir był pierwszym torem wyścigowym na Bliskim Wschodzie, który gościł Mistrzostw Świata Formuły 1. Otworzyło to drzwi dla całego regionu, nie tylko w sportach motorowych, ale także w biznesie i turystyce.



Ponad 10 lat później, Grand Prix Bahrajnu jest dziś uważana za jeden z najbardziej przyjaznych, klimatycznych i emocjonujących wyścigów Formuły 1. Stała się również jednym z wyścigów z największą oglądalnością na całym świecie, a także jednym z najbardziej opłacalnych komercyjnie przedsięwzięć.

Po torze jedzie się po nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Tor liczy 5 412 metrów, a najdłuższa jego prosta to 1205 metrów. Składa się z 15 zakrętów. Różnica poziomów to 17.3m.

Rekordem toru – 1:31.447 dysponuje Pedro de la Rosa, jednak w kwalifikacjach w 2020 roku Lewis Hamilton wykręcił 1:27.264.

Maksymalna prędkość, jaką rozwijają bolidy do 321 km/h, a średnia to 204 km/h. Potrzebny jest tu średni poziom przyczepności aerodynamicznej oraz średni stopień chłodzenia auta, które spala 1,84 kg paliwa na okrążenie. Kierowcy mają gaz w podłodze przez 66% okrążenia.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi