KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
IEC podium

Inter Europol Competition wygrywa w Dubaju!



Wkrótce po starcie niedzielnego 4-godzinnego wyścigu Asian Le Mans Series w Dubaju nie zanosiło się na zwycięstwo załogi zespołu Inter Europol Competition.

Charles Crews robił do tego momentu idealnie wszystko, co do niego należało. Zdobył pole position w prototypie Oreca #43, ale obrót podczas próby odzyskania prowadzenia, sprawił, że spadł na sam koniec stawki.

Od tego momentu załoga #43 – Charles i jego koledzy z załogi Christian Bogle i Nolan Siegel nie popełniła już żadnego błędu i odniosła zwycięstwo z przewagą blisko 18 sekund. Każdy spośród członków polskiego zespołu może być dumny z tego osiągnięcia.

W minionym tygodniu zespół zaliczył program testowy, a następnie oficjalne sesje treningowe. W krótkiej sesji kwalifikacyjnej w sobotę rano Charles, jako kierowca z kategorią brązową wywalczył pole position na starcie pierwszego wyścigu z przewagą 7/10 sekundy, a drugiego – różnicą pół sekundy. Imponujące osiągnięcie, szczególnie, że od kilku dni Amerykanin nie czuł się dobrze.



W sobotnim wyścigu Charles prowadził podczas swojej zmiany, ale awaria lewej tylnej piasty nie pozwoliła dojechać do mety. W niedzielę Charles miał świetny start i utrzymywał przewagę przez kilka pierwszych zakrętów, zanim został wyprzedzony przez prototyp zespołu United #23. Walcząc o odzyskanie prowadzenia, obrócił się i powrócił do rywalizacji na ostatnim miejscu.

Przygotowana na wyścig strategia runęła w gruzy, bo trzeba było odrabiać straty. Po wyprzedzeniu rywali w pojazdach klas GT i LMP3, Charles dołączył do stawki LMP2 i, co najważniejsze, był na tym samym okrążeniu, co lider.

Po korekcie strategii, podczas kolejnych zmian załoga plasowała się między trzecim i szóstym miejscem, w zależności od sytuacji na torze. Z biegiem czasu, pomimo kolejnych okresów żółtej flagi i incydentów, Christian w samochodzie #43 umacniał się na trzeciej pozycji, a następnie na drugiej.

W ostatniej godzinie, po wyjeździe na tor samochodu bezpieczeństwa, prowadzący w wyścigu prototyp #3 zespołu DKR znalazł się w zasięgu załogi IEC. Strata zmalała z ponad 30 sekund do siedmiu. W swoim debiucie w LMP2, 18-letni Nolan zmniejszył stratę do Charlie Eastwooda i odważnym, widowiskowym manewrem wyprzedził rywala po zewnętrznej, obejmując prowadzenie. Na ostatnich okrążeniach szybko uciekał rywalom i na mecie osiągnął prawie 18 sekund przewagi, notując historyczne zwycięstwo dla polskiego zespołu i amerykańskiego składu. Dla Charlesa, Christiana i Nolana był to debiutancki występ w klasie LMP2.



Załogi LMP3 zespołu miały w Dubaju mniej szczęścia, ale nie znaczy to, że nie było godnych uwagi momentów. Załoga #53 z Miguelem Cristóvão była liderem klasyfikacji w niedzielę, zanim problem mechaniczny zakończył jej występ. Z kolei załoga prototypu #73 spisywała się bardzo dobrze w sobotę, kończąc wyścig na świetnym piątym miejscu.

Po zdobyciu 27 punktów w Dubaju, trzeci w klasie LMP2 w Asian Le Mans Series zespół został w niedzielę do późna na torze, ładując kontener na podróż wzdłuż wybrzeża do Abu Dhabi na dwie ostatnie rundy serii. Już w środę kierowcy zaliczą dzień testowy.

Sascha Fassbender, Team Manager: „Ogromnie się cieszę z pierwszego zwycięstwa w klasie LMP2 dla Inter Europol Competition. Jest to tym bardziej wyjątkowe, że w zwycięskiej załodze było trzech debiutantów. W ten sposób nadal liczymy się w walce o tytuł. Jestem dumny z kierowców i całego zespołu Inter Europol Competition. Cały zespół spisał się perfekcyjnie.”

Charles Crews: „Kwalifikacje były dla nas świetne. Podwójne pole position było moim osobistym celem, niesamowite, że to się udało. To obudziło we mnie nowe siły. W obydwa dni nie czułem się dobrze. Pierwszy wyścig przebiegał tak, jak powinien, ale wyeliminowała nas awaria samochodu. W ten sposób straciliśmy miejsce na podium, a może nawet zwycięstwo. Dzisiaj pokazałem, że wciąż jestem brązowym kierowcą i to był niefortunny błąd z mojej strony. Teraz czekają nas dwa kolejne wyścigi. Na początek chcemy zdobyć kolejne dwa punkty w kwalifikacjach, a potem mam nadzieję na lepszy początek wyścigu, niż w niedzielę. Będziemy chcieli skompletować hat trick, tak jak w ELMS – cztery pole positions i trzy zwycięstwa!”

Nolan Siegel: „To był mój pierwszy start w LMP2, fantastyczny tydzień pod wieloma względami, spotkanie z zespołem i przyjazna atmosfera. Wszyscy byli bardzo pomocni, a dzisiaj, po wygranej wprost fantastyczni. Samochód był świetny. Myślę, że naprawdę pokazaliśmy na co nas stać, gdy zapadły ciemności, a manewr wyprzedzania był kluczowy. Potem pozostało kontrolowa
wyścig do końca. Bardzo się cieszę z wygranej. Świetny samochód, wszystko poszło idealnie.”

Christian Bogle: „Start był trochę nerwowy, ale to była chyba kwestia tremy. Zaliczyłem dobry środkowy przejazd, a Nolan świetnie finiszował. Wszystko złożyło się w całość. Był to wspaniały dzień – pierwszy wyścig i zwycięstwo w LMP2, niewiarygodne!”

Źródło: Informacja prasowa



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi