KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

IEC2a

Inter Europol Competition skompletował skład w WEC



Inter Europol Competition ma przyjemność potwierdzić, że Fabio Scherer i Albert Costa Balboa dołączą do Jakuba Śmiechowskiego w tegorocznych siedmiorundowych Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA.

Dla polskiego zespołu będzie to trzeci kolejny rok rywalizacji w LMP2 na najwyższym poziomie. Kuba startuje w tej klasie od 2021 roku, a Fabio jeździł w zeszłym roku w European Le Mans Series. Albert jest nowym kierowcą zarówno w zespole, jak i w serii, ale ma na swoim koncie liczne sukcesy i niewątpliwie będzie wielkim atutem teamu.

Fabio startował w barwach zespołu w ELMS w 2022 roku. Ma duże doświadczenie w rywalizacji na najwyższym poziomie. Wnosi także bardzo dużo w kwestii prowadzenia zespołu, zarówno na torze, jak i poza nim, dzięki swoim doskonałym umiejętnościom technicznym i rzemiosłu wyścigowemu.

Albert ma na koncie imponujące występy w rozmaitych seriach wyścigowych od 2009 roku. Zdobywał tytuły w Formule Renault, Mégane Trophy Eurocup oraz International GT Open. Ostatnio hiszpański kierowca z kategorią platynową rywalizował w zespole Emil Frey Racing w ADAC GT Masters i GT World Challenge Endurance Cup, wygrywając w Zandvoort w zeszłym roku. Trzej kierowcy stworzą bardzo silny skład.



Od momentu dołączenia do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA, Inter Europol Competition ukończył wszystkie z wyjątkiem dwóch spośród 12 rund, a równo połowę wyścigów ukończył w czołowej piątce. W 2023 roku zespół kontynuuje inwestycje w kluczowy personel i technologie, konsekwentnie czyniąc postępy.

Z nowym platynowo – złoto – srebrnym składem kierowców Inter Europol Competition rozpocznie sezon 2023 w marcu w Sebring. Na czerwiec planowany jest piąty start w wyjątkowej edycji 24h Le Mans, która odbędzie się w setną rocznicę pierwszego wyścigu, w tradycyjnym terminie w połowie czerwca. Sezon zakończy się podobnie jak w ubiegłych latach w listopadzie w Bahrajnie.

Sascha Fassbender, Team Manager: „To trzeci sezon w WEC dla naszego zespołu, a także dla Kuby. Wykonaliśmy dużo pracy w ciągu zimy, aby przygotować się do nadchodzącego sezonu. Mamy dwóch nowych kierowców – Fabio i Alberta. Jesteśmy bardzo podekscytowani, że ta para dołączyła do nas. Cieszymy się, że Albert otworzy wraz z nami nowy rozdział swojej kariery w kategorii prototypów. Wspaniale jest również kontynuować współpracę z Fabio, który jeździł dla nas w ELMS w zeszłym roku. Chcemy zaliczyć udany trzeci sezon WEC, nasz ostatni w LMP2. Chcemy być na podium i wygrać kilka wyścigów!”



Fabio Scherer: „Jestem bardzo podekscytowany programem WEC. Wspaniale jest awansować do tej serii po sezonie z zespołem w European Le Mans Series. W zeszłym roku zrobiliśmy jako zespół wielkie postępy, co pokazał choćby spektakularny awans z końca stawki do czołówki podczas wyścigu na torze Spa Francorchamps. Udowodniliśmy, że mamy dobre tempo, nabraliśmy rozpędu, a wszyscy w zespole starali się dać z siebie wszystko. Wspaniale jest pozostać w zespole. Nadal uważam, że mamy duży potencjał do wykorzystania. To ekscytujące i myślę, że czeka nas konkurencyjny rok w walce o podium. Chcemy wykorzystać rozpęd z 2022 roku. To jest cel”.

Albert Costa: „Ściganie się w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA z zespołem Inter Europol Competition to dla mnie to fantastyczne posunięcie, a samochód LMP2 to spełnienie marzeń! Jazda w kategorii prototypów była zawsze moją ambicją, dlatego nie mogę się już doczekać, aby zacząć, nauczyć się jak najwięcej i cieszyć się tym rozdziałem w moim życiu. Dziękuję zespołowi za tę szansę. Zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby odwdzięczyć się za zaufanie, jakim mnie obdarzono!”

Źródło: Informacja prasowa



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi