KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

ferrari 2023 f1 studio

Ferrari pracuje nad wyeliminowaniem błędów w strategii



Ferrari szykuje się do sezonu 2023 Formuły 1 z nowymi nadziejami. Włoski zespół nie tylko chce mieć szybszy bolid, ale również lepiej radzić sobie z wykonywaniem wyścigów.

Ubiegłego roku Scuderia nie zdobyła mistrzowskich tytułów mimo przygotowania początkowo najlepszego samochodu ze wszystkich ekip. Z czasem czerwona maszyna zwyczajnie straciła na konkurencyjności, co wykorzystał Red Bull. Do porażki przyczyniły się też liczne błędy na tzw. „pitwall” i w boksach. Jak na najlepszy team w historii F1, stajnia z Maranello myliła się podczas zawodów czasami koszmarnie. Nietrafione decyzje strategiczne oraz inne potknięcia kosztowały jej lidera Charlesa Leclerka prawdopodobnie parę zwycięstw.

Przy okazji wtorkowej prezentacji nowego bolidu, Ferrari poruszyło temat swojej kiepskiej pracy na torze. Dyrektor wyścigowy zespołu Laurent Mekies zapewnił, że zimą mocno pochylono się nad całą sprawą.

Zobacz także: Ferrari pokazało bolid na sezon 2023



„Mieliśmy bardzo, bardzo szeroki przegląd sezonu 2022, starając się ustalić, w czym byliśmy silni, jak i oczywiście analizując dogłębnie, gdzie byliśmy niewystarczająco sprawni, bo nie ma potrzeby się ukrywać”. – mówił. „Zeszłego roku odczuliśmy te niedoskonałości boleśnie w niedzielne popołudnia”.

„Tak więc oczywiście przeprowadziliśmy tę 360-stopniową analizę. Dla nas oznacza to, że skupiamy się na daniu naszym ludziom najlepszej platformy do wyrażania siebie”.

„Zatem przeglądamy nasze procesy, sprawdzamy nasz sposób pracy, aby każdy był w stanie wyrazić siebie jak najlepiej. Indywidualnie, no i oczywiście zbiorowo”.



Czy są jakieś konkrety? Ferrari wymieniło szefa. Mattię Binotto zastąpił Frederic Vasseur, który poprzednio stał na czele Alfy Romeo. Francuz zdradził, że poza roszadą na najważniejszym stanowisku, w zespole nastąpią także mniejsze korekty. Niewykluczone są kolejne, w zależności jak ekipa poradzi sobie na starcie sezonu.

„Jest bardzo mało czasu, więc trudno zrobić duże zmiany w organizacji, ale przeprowadzimy pewne mniejsze modyfikacje w organizacji operacji załogi wyścigowej”. – tłumaczył. „A potem, po testach w Bahrajnie i kilku wyścigach, zobaczymy co dalej”. – dodał.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: Racefans.net

fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi