KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Zak Brown, CEO, McLaren Racing

Brown odwiedził Red Bulla. W tle rozmowy silnikowe na 2026



Jak potwierdził rzecznik Red Bulla, ich fabrykę odwiedził Zak Brown. Dyrektor generalny McLarena szuka partnera, który miałby dostarczać jednostki napędowe dla ekipy z Woking od początku sezonu 2026, kiedy to zmienią się regulacje silnikowe.

McLaren ma do wyboru kilka opcji, więc rozmowy z Red Bullem wydają się trochę zaskakujące. Tym bardziej że w zeszłym sezonie Brown i Horner nie byli ze sobą w dobrych relacjach. Amerykanin w piśmie skierowanym do prezydenta FIA Mohammeda Ben Sulayema stwierdził, że łamanie limitów budżetowych to oszukiwanie i choć nie wskazał konkretnie Red Bulla, Horner nie był zadowolony z niezbyt subtelnych aluzji. Szef austriackiego koncernu stwierdził później nawet, że komentarze z mediów społecznościowych wokół zespołu miały swoje konsekwencje, w tym rzekome zastraszanie w szkołach dzieci pracowników. Wizyta w Red Bullu pokazuje jednak, że oba zespoły mogą być skłonne do pojednania się i współpracy w przyszłości.

Oprócz Red Bulla, McLaren ma prowadzić również rozmowy z Hondą. Jednak przed zespołem jeszcze sporo czasu na podjęcie kolejnych kroków i ostatecznej decyzji, a Zak Brown twierdzi, że zespół jest w dobrej sytuacji z Mercedesem, ich obecnym dostawcą silników.



„Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych relacji z Mercedesem. Wykonali doskonałą pracę, to świetna współpraca. Wraz z Andreą Stellą zaczynamy powoli myśleć o latach 2026 i kolejnych. Nie spieszymy się, sprawy w sporcie rozwijają się szybko. Myślę, że to ekscytujące, że jest wielu producentów, którzy chcą uczestniczyć w Formule 1. Nie mogę sobie przypomnieć, kiedy ostatnio była taka ilość producentów. Andrea i ja będziemy pracować przez rok. Zastanowimy się, co sprawi, że będziemy bardziej konkurencyjni w ’26 i później. W tej chwili jesteśmy skupieni na ’23. Mamy trochę czasu na podjęcie decyzji” – powiedział niedawno Brown mediom.

Mimo że Brown jest zadowolony z obecnej umowy McLarena z Mercedesem, to z pewnością rozpatrzy wszystkie możliwe opcje przed podjęciem decyzji o czymś tak ważnym dla przyszłości zespołu. Wraz ze zmianą przepisów dotyczących jednostek napędowych od sezonu 2026 i potwierdzeniem współpracy Red Bulla z Fordem zapowiada się wiele możliwości dla zespołów, które będą chciały silniki do swoich bolidów.

Jeśli McLaren nie zdecyduje się na Mercedesa lub Red Bull-Forda, jedną z opcji jest Honda, która znalazła się na oficjalnej liście zgłoszeń FIA jako dostawca jednostek napędowych od sezonu 2026 i jest jedynym producentem, który obecnie nie ma podpisanego zespołu partnerskiego. Japończycy na razie kontynuują współpracę z Red Bullem, ale do 2025 roku. W tym sezonie marka Hondy ponownie pojawi się jako oficjalny dostawca jednostek napędowych Red Bulla, a od następnego roku mają podjąć rozmowy z zespołami na temat współpracy od 2026 roku.

blank

Ich bardzo wyczekiwany powrót do McLarena w połowie 2010 roku nie poszedł zgodnie z planem, więc zrozumiała może być niechęć ze strony ekipy z Woking do zawiązania kolejnej umowy tak krótko po ostatnim niepowodzeniu.

Opcjami dla zespołów klienckich będą również Ferrari, Alpine i Audi, które wejdzie do F1 jako zespół fabryczny w 2026, przejmując Saubera.

W tej chwili tylko Haas, Aston Martin i Williams będą potrzebować umów z producentami od 2026 roku. Reszta zespołów jest obsługiwana poprzez umowy fabryczne, a AlphaTauri jest związana z Red Bull-Fordem.

Patryk Kucharski
Źródło: planetf1.com
fot. McLaren Media Centre

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi