KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras

Harmonogramy WEC, F3, F1 I FWS

Szczegółowy harmonogram GP Bahrajnu

blank
Bottas Paul Ricard 2022

Bottas chce rychłych rozmów o przyszłości w Alfie



Valtteri Bottas jest chętny do omówienia swojej przyszłości z zespołem Alfa Romeo na początku 2023 roku. Fin liczy przede wszystkim na stabilizację.

Bottas dołączył do Alfy Romeo w 2022 roku, podpisując wieloletnią umowę po pięciu sezonach spędzonych w Mercedesie i pomógł szwajcarskiemu zespołowi zapewnić sobie najlepszy wynik w mistrzostwach konstruktorów od 2012 roku, zajmując w nich 6. miejsce.

Fin już wcześniej mówił o tym, jak ważna jest stabilizacja, która daje mu wieloletnia umowa. Wcześniejszym etapie kariery zawsze, zarówno w Mercedesie, jak i Williamsie otrzymywał tylko jednosezonowe kontrakty.

Teraz Bottasowi zależy na tym, aby rozmowy o jego przyszłości w Hinwil odbyły się już na początku tego roku.



„Byłem w takiej sytuacji tyle razy, że stało się to rozpraszające, więc tak, na pewno będzie to punkt do rozmów, miejmy nadzieję dość wcześnie, na temat tego, co się wydarzy. Ważne dla mnie jest, żeby mieć tę stabilizację po dziesięciu latach, kiedy jej nie było” – powiedział Bottas w rozmowie z Autosportem.

Sezon 2023 to ostatni rok, w którym zespół Saubera widnieje pod szyldem Alfa Romeo. W 2026 roku ekipa będzie zarządzana przez Audi.

Bottas wyraził już chęć do pozostania w zespole do czasu przybycia Audi i zauważył, jak duża jest to sprawa dla zespołu.

„To wielka szansa dla zespołu, przynosi stabilizację i coś nowego, ale myślę, że od tamtej pory ludzie mniej o tym mówią. Teraz się rozkręcamy i oczywiście (w tym roku) nadal nic się nie zmieni. Wciąż jesteśmy Alfą Romeo. Myślę, że w przyszłym roku zacznie się wszystko zmieniać, ale na razie jest dość stabilnie i każdy jest skupiony na swojej pracy” – mówi Bottas.



Bottas szybko stał się liderem zespołu, zdobywając 49 z 55. punktów Alfy Romeo w minionym sezonie, a dzięki 5. pozycji w GP Emilii-Romanii pomógł zdobyć 6. miejsce w mistrzostwach przed Astonem Martinem.

Mówił również o tym, jak przyjemny był dla niego pierwszy rok spędzony z Alfą Romeo. Fin zdjął z siebie presję, która była w Mercedesie na jazdę w czołówce i musiał dostosować się do tego, co w tej ekipie odbierać za sukces.

„To satysfakcjonujące i podnoszące na duchu widzieć radość, jaką mają ludzie, gdy regularnie zdobywasz tylko kilka punktów. Zespół nie jest do tego przyzwyczajony. Zdecydowanie miło być tego częścią. Już nie mogę się doczekać nowego samochodu i tego, jaki będzie itd. To interesujące” – dodaje Bottas.

Źródło: autosport.com
Patryk Kucharski
fot. Alfa Romeo F1 Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi