KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

large-2022 Pre-Season Testing - Spain (2)

Alfa Romeo wciąż niezdecydowana ws. przyszłości w F1



Alfa Romeo nadal nie podjęło decyzji, czy po sezonie 2023 wycofa się z Formuły 1.

Słynna włoska marka pięć lat temu wróciła do mistrzostw jako partner zespołu Sauber, a od 2019 roku szwajcarska ekipa startuje całkowicie pod jej szyldem. Przez ostatnie trzy sezony team cieszył się sponsoringiem tytularnym PKN Orlen i zatrudniał Roberta Kubicę w charakterze kierowcy rezerwowego.

Po 2022 roku drogi stajni z Orlenem oraz Kubicą się rozeszły. Nasz koncern naftowy przeszedł do AlphaTauri, a nasz kierowca zakończył karierę w F1. Z Alfą też się rozejdą, bo w 2026 roku zespół z Hinwil, kiedyś fabryczna ekipa BMW, stanie się fabrycznym teamem Audi.

Zobacz także: Audi chce stać się konkurencyjne w F1 w ciągu 3 lat

Aktualna umowa Alfy Romeo i Saubera obowiązuje jeszcze tylko na nadchodzący sezon. Co potem? Włodarze producenta samochodów z Półwyspu Apenińskiego wciąż nie zdecydowali. Dają sobie czas na przemyślenia do końca pierwszej połowy roku.



Mówi o tym sam dyrektor generalny Alfy – Jean Philippe Imparato, cytowany przez portal RacingNews365.

„Takie jest życie”. – komentuje Francuz zbliżające się rozstanie z Sauberem. „Aczkolwiek muszę od razu powiedzieć, że jeszcze nie jesteśmy pewni odejścia z Formuły 1 po tym sezonie”.

„Podejmiemy decyzję w tej sprawie dopiero na koniec czerwca. W tej chwili tak naprawdę cały czas przed nami czysta kartka papieru, przyszłość nadal jest zupełnie otwarta”.

„Przyglądamy się wszystkim możliwościom w sportach motorowych. Pragniemy na koniec czerwca zakomunikować również na zewnątrz, jaki krok możemy wykonać”.

„Bazując na naszym DNA, opcja pozostania w motorsporcie jest bardzo interesująca”. – kontynuuje. „Musimy się zastanowić, gdzie dokładnie chcemy być w nim obecni. Na ten moment wszystkie opcje są nadal na stole na 2024 rok. No i oczywiście każdy wie, że nie żyjemy teraz w łatwym świecie. Dużo się dzieje; inflacja, wojna, zmiany przepisów”.

blank

„Dlatego musimy podjąć najlepszą decyzję”.

F1 oknem na ważne rynki sprzedaży aut

 

Alternatywnym scenariuszem dla pozostania w F1 jest przejście do innej serii wyścigowej. Z drugiej strony, Alfa Romeo podkreśla, jak istotne pod względem marketingowym jest zaangażowanie właśnie w królową sportów motorowych.

„Dla nas Formuła 1 jest celem, dlatego jesteśmy na niej całkowicie skoncentrowani i dostosowujemy do tego strategię marketingową. Koniec końców, nie możemy inwestować nieograniczonych środków finansowych, więc musimy być jak najbardziej efektywni”. – tłumaczy Imparato.



A inny wysoko postawiony przedstawiciel firmy, Cristiano Fiorio, dodaje: „Świetnym przykładem jest Ameryka. Mamy tam trzy wyścigi, w trzech różnych miastach i stanach. W rezultacie musisz zachowywać się specyficznie także na tym rynku. Przykładowo, GP w Miami jest dla nas bardzo ważne, bo niemal 20 procent naszej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych przypada na Florydę – stan, gdzie znajduje się Miami”.

Na jaki scenariusz stawiacie? Gdyby Alfa ostatecznie jednak pozostała w F1, to według Was w jakim charakterze jest to możliwe?

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: RacingNews365.com
fot. Alfa Romeo Racing



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi