KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Sławek Kret, Katarzyna Glin
Mercedes F1 GP Holandii 2022

Zmiany przepisów spowolnią bolidy



FIA spodziewa się, że wprowadzone na sezon 2023 zmiany w bolidach, mające przeciwdziałać porpoisingowi, spowodują pogorszenie czasów okrążeń o kilka dziesiątych sekundy.

Przez dużą część sezonu 2022 Formuła 1 walczyła z „podskakiwaniem” bolidów, będącym wynikiem wzmożonego działania efektu przypowierzchniowego. W trakcie sezonu FIA wprowadziła bardziej rygorystyczne testy, a na sezon 2023 zmieniono przepisy, których głównym punktem było podniesienie krawędzi podłóg w bolidach o 15 mm.

„Nie mam wątpliwości, że postąpiliśmy dobrze. Chcieliśmy znaleźć pragmatyczne, krótkoterminowe i średnioterminowe rozwiązanie. Nie eliminuje całkowicie porpoisingu, ale mocno go ogranicza” – mówi Nicolas Tombazis, dyrektor FIA ds. single seaterów.

Zapytany, ile siły docisku stracą za ich sprawą zespoły, że raczej niedużo.



„Podejrzewam, że będzie to 15 do 20 punktów siły docisku, co może odpowiadać około pół sekundy gorszym czasem na okrążeniu, coś w tym rodzaju. Ale oczywiście zapewne rozwój bolidów przykryje to” – mówi.

Jak mówi dyrektor FIA, problemy z porpoisigiem i jego skalą mocno zaskoczyły wszystkich inżynierów.

„Nikt tego nie przewidział. Ale kiedy problem wystąpił, podjęliśmy odpowiednie kroki, a zespoły odpowiednio zareagowały, ucząc się wiele o tym. Myślę, że od Baku mieliśmy ogromną zmianę” – mówi.

Według Tombazisa, problem w sezonie 2023 nie zniknie całkowicie, ale zostanie znacząco zredukowany. Zobaczymy jednak, czy będzie to całkowicie niezauważalne czy będziemy okazjonalnie go mocniej doświadczać” – dodaje.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Brazylii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 1 listopada
godz. 15:30 – Trening
godz. 19:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 2 listopada
godz. 15:00 – Sprint

Niedziela, 3 listopada
godz. 11:30 –  Kwalifikacje
godz. 16:30 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi