KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Styria

Webber: „Opowiadanie, że bycie w F1 to poświęcenie to pie***nie”



Mark Webber nie zgodził się z twierdzeniami kierowców F1, że poświęcają wiele rzeczy, aby być w Formule 1.

Dostanie się do Formuły 1 może być bardzo wymagające nie tylko ze względu na koszty (co niestety dobitnie pokazuje również sytuacja naszych utalentowanych polskich zawodnikach w niższych formułach), ale także ilości poświęconego czasu. Młodzi kierowcy od najmłodszych lat spędzają setki godzin rocznie na treningach czy jeżdżąc na symulatorach.

Ważną kwestią są także częste przeprowadzki. Europa wciąż jest bazą wszystkich najważniejszych rzeczy związanych z Formułą 1. Tacy kierowcy, jak Daniel Ricciardo i Oscar Piastri musieli przeprowadzić się na Stary Kontynent z Australii. Również Webber musiał to zrobić, jednak jego zdaniem tego typu rzeczy nie powinny być odczuwane jako ciężar.



Dziewięciokrotny zwycięzca Grand Prix określił narzekania dotyczące wyrzeczeń, z jakimi muszą liczyć się kierowcy jako „bullshit” i stwierdził, że stoją na straconej pozycji, jeśli myślą w ten sposób.

„Nie owijajmy w bawełnę, płacą ci pokaźną sumę pieniędzy za wykonanie dobrej pracy. To nie jest ciężar. Ja nigdy nie mówiłem o poświęceniach. Myślę, że stwierdzenia ludzi, którzy mówią o poświęceniach i o tym ’z ilu rzeczy musieli zrezygnować’ to absolutny bullshit. Szczególnie jeśli czegoś bardzo chcesz. Młodzi kierowcy z Australii mówią 'poświęciłem tyle spraw’, cóż, jeśli to już jest poświęcenie, to myślę, że stoisz na straconej pozycji” – powiedział w podcaście Performance Hackers.

Wydaje się, że były zawodnik Minardi, Jaguara, Williamsa i Red Bulla nigdy nie był skrępowany presją związaną z pracą, nawet gdy był na rocznym kontrakcie.

„To wszystko wychodzi mi na korzyść, jeśli chodzi o pokazywanie się, pracę z najlepszymi ludźmi oraz wydobywanie z siebie tego, co najlepsze. Podczas ostatnich trzech lat mojej kariery byłem na jednorocznym kontrakcie, ponieważ byłem na granicy zastąpienia mnie w zespole. To rozpaliło we mnie ogień, aby kontynuować dalszą pracę i powiedzieć sobie 'dobrze, dostanę nowy kontrakt, jeśli wzniosę jakąś wartość, dla siebie i ludzi wokół mnie, mojego zespołu’. Jestem dumny z tego, jak do tego podchodzę” – powiedział.



Był taki moment, że Webber nie mógł sobie pozwolić nawet na pełny sezon startów, ujawniając, że jego pierwszy w historii kontrakt w F1 z Minardi był podpisany na zaledwie dwa wyścigi w miejsce Fernando Alonso, który odszedł po sezonie 2001.

„Mój pierwszy kontrakt w F1 był na dwa wyścigi, możecie w to uwierzyć? Na trzy tygodnie. To było naprawdę brutalne, ale nie miałem żadnych innych opcji. Tak to wyglądało, więc co miałem zrobić?” – opowiedział 46-latek.

Webber jest trzecim najbardziej utytułowanym australijskim kierowcą F1 za mistrzami świata – Jackiem Brabhamem i Alanem Jonesem.

Źródło: planetf1.com
Patryk Kucharski
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi