KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Hamilton Verstappen interlagos 2022

Verstappen nie potrafi wyjaśnić częstych kolizji z Hamiltonem



W Formule 1 nad wyraz często jesteśmy świadkami stłuczek dwóch kierowców – Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona. Urzędujący mistrz świata został wreszcie spytany, skąd biorą się jego kolizje z byłym numerem jeden. Nie umiał udzielić odpowiedzi.

W ciągu ostatnich dwóch sezonów dwaj legendarni kierowcy, bo tak trzeba ich nazywać, zderzyli się łącznie pięć razy. Do większości wypadków doszło w 2021 roku, gdy toczyli zażarty pojedynek o tytuł. W roku 2022 tylu okazji do kontaktu już nie było, ponieważ Hamilton zazwyczaj nie miał wystarczająco dobrego bolidu, aby ścigać się z Verstappenem. Ale i tak raz na siebie wjechali – w Brazylii.

Zobacz także: Kolizje Verstappen – Hamilton wróciły. „Nie chciał się ścigać” vs „Jestem celem”

Verstappen wyrobił sobie opinię agresywnego zawodnika, nie stroniącego od ostrych starć. Niemniej jednak z innymi rywalami ostatnio się nie zderza. Walczył przecież nie raz koło w koło z Charlesem Leclerkiem, czy George’em Russellem, lecz były to czyste pojedynki.



Komentarz Verstappena

Portal Motorsport.com spytał więc asa Red Bulla, czy określanie jego sposobu ścigania się słowem „bezkompromisowy” jest trafne – i czy rywalizuje bezkompromisowo zwłaszcza z Hamiltonem. Holender odparł, że nie potrafi wytłumaczyć częstych kolizji z wielkim rywalem.

„Cóż, muszę wypowiadać się ostrożnie. Ale ze wszystkimi, z którymi walczyłem w 2022 roku, miałem naprawdę twarde, agresywne boje, i nigdy się nie dotknęliśmy. Z Lewisem jakoś jest inna historia. I szczerze nie rozumiem tego”. – mówił.

„W tym roku, okej, nie mieliśmy dużo pojedynków. Ale w Brazylii się dotknęliśmy – nie było to moim zamiarem. Zostałem obwiniony, co według mnie nie jest sprawiedliwe. Gdyby to był bardziej incydent wyścigowy, to mógłbym z tym żyć”.

„Ale… nie rozumiem. Może to kwestia różnych pokoleń – że będąc z innymi kierowcami z tego samego pokolenia, rozumiemy się lepiej, ścigamy się ze sobą przyjaźniej. Nie łapię tego”.

„Ale nie czuję, abym ścigał się z Lewisem inaczej niż z innymi. Dzień wcześniej (w wyścigu kwalifikacyjnym w Brazylii – przyp. red.) mieliśmy niewiarygodny pojedynek z George’em – zamykaliśmy sobie drzwi, broniliśmy się, opóźnialiśmy hamowanie. Było mnóstwo zabawy. Próbowałem to powtórzyć w głównym wyścigu – mieć tego rodzaju walkę. Ale niestety nie potrafiliśmy jej zrobić”.

Obawy przed hejtem

Dopytany, dlaczego ma się na baczności podczas wypowiadania się o Hamiltonie, Verstappen odparł: „Bo w Anglii bardzo szybko mogą odebrać to jako krytykę. (…) A potem ludzie zaczynają cię hejtować. Cóż, to nie jest moim zamiarem”.



Nasza opinia

A jakie jest Wasze zdanie? Skąd powtarzające się kolizje Verstappena i Hamiltona?

Może panowie zwyczajnie nie przepadają za sobą – i walczą bardziej zażarcie niż w sytuacjach pojedynku z innymi kierowcami? Ich rywalizacja stała się w F1 czymś podobnym do rywalizacji Cristiano Ronaldo oraz Leo Messiego w piłce nożnej. Spotkało się dwóch wybitnych zawodników, a najlepszy może być tylko jeden. Sportowe współzawodnictwo może przerodzić się wtedy, nawet podświadomie, w coś osobistego.

Zobacz także: Verstappen o Hamiltonie: Podobno nie wymawia mojego imienia

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: Motorsport.com


Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi