KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Fred Vasseur Ferrari f1

Vasseur o znaczeniu strategii



W Ferrari doszło do zmiany na szczycie i ekipą będzie w sezonie 2023 zarządzał Frederic Vasseur, który zastąpił Mattię Binotto. Dyrektorzy do spraw wyścigowych i strategii zostają jednak nadal na swoich stanowiskach i z pewnością to stanowi duży znak zapytania.

Ferrari położyło strategicznie wiele wyścigów w ubiegłym sezonie i mimo dużej przewagi szybkości, nie byli w stanie podjąć dłuższej rywalizacji z Red Bullem. Z pewnością ta część zarządzania zespołem – nie tylko na poziomie wyścigu, ale i ogólnego rozwoju, wymaga poprawy.

„Strategia jest kluczową częścią w Formule 1. Decyduje o niej cały pakiet czynników, takich jak opony, timing sesji w trakcie weekendów wyścigowych, rozwijanie i przywożenie nowych części na tory, na których dadzą największy efekt” – mówi Frederic Vasseur o rozwoju ekipy w wywiadzie dla Racecar Engineering.



„Im bliżej jesteś szczytu swoich możliwości jeżeli chodzi o osiągi, tym większy wpływ ma każdy mały błąd operacyjny. Musisz być pewien, że podejmujesz dobrą decyzję w odpowiednim czasie by maksymalnie wykorzystać szanse na zebranie danych i zrobienie postępu” – dodaje.

Liczyć w walce z Red Bullem i Mercedesem będzie się każda najmniejsza decyzja, również podczas pojedynczych wyścigów.

„Strategia podczas wyścigów to coś zupełnie innego. Jej efekt zależy od tego, co wydarzy się w przyszłości i jak to najlepiej wykorzystać. Zespoły nieustannie patrzą na następne okrążenie i sprawdzają swoich rywali, obserwując, czy muszą dokonać zmian w swoich planach z racji działań rywali” – mówi Vasseur.

„Trzeba też szukać momentów w niektórych wyścigach, w których twoi rywale mogą popełnić błędy. Zazwyczaj to kwestie dużej degradacji opon lub walki kierowców o pozycje. W takich momentach może się zmienić cały twój wyścig” – dodaje nowy szef Ferrari.

fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi