KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

ORBR X Snap-on

Pierwsze szczegóły bolidów Ferrari i Red Bulla. W którym kierunku poszli na 2023?



Formuła 1 powoli budzi się z zimowego snu i zaczynają pojawiać się pierwsze przecieki na temat bolidów zespołów F1 na sezon 2023.

AlphaTauri, Aston Martin i Ferrari już ogłosiły terminy prezentacji swoich nowych bolidów, ale wciąż czekamy na informacje od innych czołowych ekip w stawce, chociażby Mercedesa i Red Bulla.

Włoska La Gazzetta dello Sport podała kilka informacji na temat tegorocznych maszyn, zwłaszcza tych, które mają walczyć na samym czele stawki w nadchodzącym sezonie.

Maszyna przygotowywana przez Ferrari kryje się pod nazwą Projekt 675, ale nie jest to jeszcze nazwa samego bolidu. Będzie ona ewolucją dość udanej konstrukcji F1-75. Scuderia Ferrari co prawda straciła szansę na mistrzostwo na wczesnym etapie sezonu, ale wynikało to głównie z błędów strategicznych zespołu.



La Gazzetta dello Sport jest zdania, że samochód Ferrari na rok 2023 będzie węższy ze względu na odmienną koncepcję aerodynamiczną, a zmiany takie jak nowa skrzynia biegów mają sprawić, że bolid będzie bardziej konkurencyjny. Mówi się również, że ekipa z Maranello jest w stanie odblokować kolejne 30 koni mechanicznych ze swojej jednostki napędowej.

Według Paolo Filisetti samochód Red Bulla, który najprawdopodobniej zostanie nazwany RB19, ma być o 3 kg lżejszy od swojego poprzednika z 2022.

„Skrzynia biegów dzięki innemu umieszczeniu elementów zawieszenia będzie miała mniejsze zwężenie, zwiększając przekrój kanałów Venturiego” – dodaje dziennikarz RacingNews365.

Boki bolidu mają być podobne jak w RB18, ale niektóre elementy będą udoskonalone.



Plotki o lżejszym podwoziu Red Bulla z pewnością nie są nowe. Początkowo plan zakładał wprowadzenia nowej części w drugiej połowie sezonu na sześć ostatnich wyścigów. W sierpniu Auto Motor und Sport informował, że odchudzone podwozie Red Bulla ma przejść testy zderzeniowe. Nawet Max Verstappen powiedział dziennikarzom, że planowano zmniejszyć wagę samochodu, ale później Christian Horner wszystkiemu zaprzeczył.

„Nie wiem, skąd pojawiają się te doniesienia. Nie ma żadnych planów wprowadzenia lżejszego podwozia. Wciąż się rozwijamy. Jesteśmy w dobrej formie” – powiedział dla Sky Sports we wrześniu ubiegłego roku.

Być może to właśnie dzięki dobrej formie, Red Bull sięgnął po oba tytuły mistrza świata, znajdując się dzięki temu w komfortowej sytuacji, w której mogli odroczyć niektóre projekty i poświęcić więcej czasu na fazę rozwoju.

Helmut Marko nie ukrywał, że problemy z wagą uniemożliwiały zespołowi wydobycie większego potencjału.

„Głównym problemem była waga. Jednak jeszcze trochę nad nią panujemy” – powiedział niedawno o problemach z RB18 w Auto Motor und Sport.

Patryk Kucharski
planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi