KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Sławomir Kidziński, jacek79100

Harmonogram

blank

Wyniki

F1 Grand Prix of Abu Dhabi

Orlen: Zrobimy wszystko by wykorzystać potencjał AlphaTauri w kontekście juniorów



Kolejne szczegóły współpracy PKN Orlen z AlphaTauri w Formule 1. Jak podkreśla Agata Pniewska, dyrektor biura marketingu sportowego, sponsoringu i eventów koncernu, zespół z Faenzy przedstawił najlepsze warunki po tym jak Orlen postanowił wycofać się z Alfy Romeo.

Wcześniej pisałem Wam, że odejście Orlenu z Saubera miało ścisły związek z przyjściem do zespołu nowego sponsora tytularnego, firmy hazardowej Stake. Jak mówi Agata Pniewska, chodziło nie tylko o znacznie większe pieniądze, które dawał Stake (ponad 3 razy więcej niż Orlen), ale również o branżę nowego sponsora.

“Cały czas trzymaliśmy rękę na pulsie, utrzymując relacje z zespołami, które mogłyby potencjalnie zostać naszymi partnerami. I gdy okazało się, że Sauber nawiązał współpracę z podmiotem z branży hazardowej, który ograniczyłby nam zakres wykorzystania praw marketingowych lub groził nałożeniem astronomicznych kar finansowych za reklamę, która jest w Polsce i wielu krajach na świecie zakazana, natychmiast przystąpiliśmy do działania w poszukiwaniu alternatywnego rozwiązania. Ryzyko wizerunkowe i biznesowe tej współpracy było zbyt duże, a partnerstwo – nieopłacalne. Projekty sponsoringowe, w które jako ORLEN się angażujemy sprawdzamy pod każdym możliwym kątem” – mówi Agata Pniewska w rozmowie ze Sportowy24.pl.



Jak zaznacza Orlen, rozmowy z AlphaTauri toczyły się szybko.

“Nie ma wielu zespołów w padoku, które nie mają współpracy z sektorem oil&gas. […] Firma zaczyna być bardzo mocna w padoku i jest wiarygodnym partnerem dla innych zespołów, które chcą z nami współpracować. Najlepszym dowodem na to jest fakt, że w bardzo krótkim czasie udało nam się dopiąć ten kontrakt” – mówi dyrektor Pniewska.

“Scuderia AlphaTauri daje nam jeszcze jedną przewagę – marek zaangażowanych w ten zespół jest znacznie mniej niż w zespołach nieposiadających silnej gwarancji właścicielskiej. Zespół należy do koncernu Red Bull, który zapewnia stabilność” – dodaje.

Jak dowiadujemy się z wywiadu, niebawem planowana jest sesja zdjęciowa z udziałem kierowców zespołu – Nyckiem de Vriesem oraz Yukim Tsunodą. Zostanie ona zorganizowana na potrzeby międzynarodowej kampanii.



Nas, jako kibiców motorsportu, interesuje najbardziej w kontekście tej współpracy przyszłość polskich juniorów, szukających wsparcia w dotarciu na wyższe szczeble motorsportu. Orlen deklaruje, że chce podjąć działania w tej kwestii.

“AlphaTauri to zespół, który ma swój unikalny system poszukiwania i szkolenia późniejszych gwiazd F1, a dla nas sportowe szkolenie dzieci i młodzieży jest bardzo ważne. Mamy w Akademii ORLEN Team kilku utalentowanych młodych kierowców i zrobimy wszystko, aby potencjał i wiedzę płynącą ze współpracy ze Scuderia AlphaTauri wykorzystać również w tym obszarze” – mówi Agata Pniewska.

Być może w tej kwestii już zaczęło się coś dziać bowiem Kacper Sztuka wstawił zagadkowe zdjęcie na swoim profilu na Instagramie.

Cały wywiad z dyrektor biura marketingu sportowego, sponsoringu i eventów PKN Orlen przeczytacie tutaj.

Źródło: Sportowy24.pl

fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 czerwca
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 22 czerwca
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 23 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi