Kolejne szczegóły współpracy PKN Orlen z AlphaTauri w Formule 1. Jak podkreśla Agata Pniewska, dyrektor biura marketingu sportowego, sponsoringu i eventów koncernu, zespół z Faenzy przedstawił najlepsze warunki po tym jak Orlen postanowił wycofać się z Alfy Romeo.
Wcześniej pisałem Wam, że odejście Orlenu z Saubera miało ścisły związek z przyjściem do zespołu nowego sponsora tytularnego, firmy hazardowej Stake. Jak mówi Agata Pniewska, chodziło nie tylko o znacznie większe pieniądze, które dawał Stake (ponad 3 razy więcej niż Orlen), ale również o branżę nowego sponsora.
„Cały czas trzymaliśmy rękę na pulsie, utrzymując relacje z zespołami, które mogłyby potencjalnie zostać naszymi partnerami. I gdy okazało się, że Sauber nawiązał współpracę z podmiotem z branży hazardowej, który ograniczyłby nam zakres wykorzystania praw marketingowych lub groził nałożeniem astronomicznych kar finansowych za reklamę, która jest w Polsce i wielu krajach na świecie zakazana, natychmiast przystąpiliśmy do działania w poszukiwaniu alternatywnego rozwiązania. Ryzyko wizerunkowe i biznesowe tej współpracy było zbyt duże, a partnerstwo – nieopłacalne. Projekty sponsoringowe, w które jako ORLEN się angażujemy sprawdzamy pod każdym możliwym kątem” – mówi Agata Pniewska w rozmowie ze Sportowy24.pl.
Jak zaznacza Orlen, rozmowy z AlphaTauri toczyły się szybko.
„Nie ma wielu zespołów w padoku, które nie mają współpracy z sektorem oil&gas. […] Firma zaczyna być bardzo mocna w padoku i jest wiarygodnym partnerem dla innych zespołów, które chcą z nami współpracować. Najlepszym dowodem na to jest fakt, że w bardzo krótkim czasie udało nam się dopiąć ten kontrakt” – mówi dyrektor Pniewska.
„Scuderia AlphaTauri daje nam jeszcze jedną przewagę – marek zaangażowanych w ten zespół jest znacznie mniej niż w zespołach nieposiadających silnej gwarancji właścicielskiej. Zespół należy do koncernu Red Bull, który zapewnia stabilność” – dodaje.
Jak dowiadujemy się z wywiadu, niebawem planowana jest sesja zdjęciowa z udziałem kierowców zespołu – Nyckiem de Vriesem oraz Yukim Tsunodą. Zostanie ona zorganizowana na potrzeby międzynarodowej kampanii.
Nas, jako kibiców motorsportu, interesuje najbardziej w kontekście tej współpracy przyszłość polskich juniorów, szukających wsparcia w dotarciu na wyższe szczeble motorsportu. Orlen deklaruje, że chce podjąć działania w tej kwestii.
„AlphaTauri to zespół, który ma swój unikalny system poszukiwania i szkolenia późniejszych gwiazd F1, a dla nas sportowe szkolenie dzieci i młodzieży jest bardzo ważne. Mamy w Akademii ORLEN Team kilku utalentowanych młodych kierowców i zrobimy wszystko, aby potencjał i wiedzę płynącą ze współpracy ze Scuderia AlphaTauri wykorzystać również w tym obszarze” – mówi Agata Pniewska.
Być może w tej kwestii już zaczęło się coś dziać bowiem Kacper Sztuka wstawił zagadkowe zdjęcie na swoim profilu na Instagramie.
Exit into the weekend 😉 pic.twitter.com/KhgTufRZCI
— Kacper Sztuka Racing (@Kacper_Sztuka) January 27, 2023
Cały wywiad z dyrektor biura marketingu sportowego, sponsoringu i eventów PKN Orlen przeczytacie tutaj.
Źródło: Sportowy24.pl
fot. Red Bull Content Pool