KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Norris ostrzegany przed dzieleniem garażu z Verstappenem



Max Verstappen na tyle zdominował garaż Red Bulla w Formule 1, że inni młodzi kierowcy z ambicjami, tacy jak Lando Norris, nie powinni rozważać dołączenia do najlepszego zespołu minionego sezonu.

Taką sugestią podzielił się Tom Coronel, który ściga się w serii WTCR, a po godzinach dopinguje Verstappena jako jego rodak.

Trudne losy partnerów Verstappena

Mistrz świata na przestrzeni lat skupił Red Bulla wokół siebie i został niekwestionowanym liderem stajni. Drugi obecny reprezentant temu, Sergio Perez, ma swoje momenty, ale summa summarum wyraźnie ustępuje Holendrowi. W zeszłym roku zdobył o 149 punktów mniej. Znamienne były też wydarzenia w Brazylii, gdzie czempion wbrew poleceniu zespołu nie przepuścił partnera, choć miał już zagwarantowane pierwsze miejsce na koniec sezonu, a Meksykanin walczył o wicemistrzostwo. I nie poniósł za to konsekwencji.

Wcześniej Verstappen miał w Red Bullu jeszcze trzech innych partnerów: Daniela Ricciardo, Pierre’a Gasly’ego oraz Alexa Albona. Żadnemu z nich się nie powiodło. Ricciardo cztery lata temu opuścił zespół nie widząc dłużej szans na tytuł będąc w duecie z Maxem. Inna historia, że teraz wrócił „z podkulonym ogonem”, przyjmując posadę trzeciego kierowcy. Gasly natomiast został zdegradowany z powrotem do ekipy Toro Rosso (dzisiejsze AlphaTauri), a Albona przesunięto do rezerwy.



Red Bull i Norris?

W pewnym momencie pojawiły się spekulacje łączące Norrisa z Red Bullem. Obiecujący Brytyjczyk nawet potwierdził rozmowy z „teamem Verstappena”, aczkolwiek potem doprecyzował, że były to tylko wstępne dyskusje. Ostatecznie podpisał nowy kontrakt z McLarenem, mimo iż zespół z Woking póki co nie potrafi dać mu bolidu umożliwiającego walkę o najwyższe cele. Startuje dla tej ekipy od początku kariery, czyli już pięć lat – i zobowiązał się pozostać w niej co najmniej do sezonu 2025.

Zobacz także: „Zawsze, gdy rozmawiamy z Norrisem, następnego dnia podpisuje kontrakt z McLarenem”

Nieco później Verstappen zawarł kolejną umowę z Red Bullem. Aż do sezonu 2028.

Werdykt Coronela

Zdaniem Coronela dzielenie garażu z Verstappenem nie jest dobrą opcją dla kogoś z realnymi ambicjami mistrzowskimi, dlatego Norris bynajmniej nie ma czego żałować. I musi po prostu czekać na alternatywną szansę dołączenia do czołówki.



„Czy powinien znaleźć się u boku Maxa? Nie. Wówczas byłoby z nim tak samo, jak ze wszystkimi innymi. Poza Maxem, w tym zespole twoja kariera po prostu staje”. – stwierdził Coronel na łamach holenderskiego Formule 1 Magazine.

„Norris zrobił mądrze nie przenosząc się do Red Bulla. Lepiej czekać na inną okazję. Właśnie tak teraz robi”.

Odejście z McLarena potrzebne

Wspominając o „innej okazji”, Coronel zapewne miał na myśli ewentualny transfer do Ferrari lub Mercedesa, bo szans na świetlaną przyszłość w McLarenie dla Norrisa nie widzi.

50-latek określił zespół z Woking jako „tak naprawdę też zły team” i dodał: „Musi znaleźć szansę gdzie indziej”.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: formule1.nl



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi