Wygląda na to, że trening przed GP Abu Dhabi 2022 był ostatnim występem Roberta Kubicy w oficjalnej sesji Formuły 1. Polak nie będzie już kierowcą rezerwowym Alfy Romeo, a z ekipy odejdzie jego sponsor, PKN Orlen. Informuje o tym Puls Biznesu.
Współpraca Orlenu z Sauberem trwa od 2020 roku. Odchodzący z Williamsa Kubica został kierowcą rezerwowym Alfy Romeo. W tym czasie dzięki tej współpracy przejechał w Formule 1 dwa wyścigi, 13 pierwszych treningów, uczestniczył w 2 testach przedsezonowych oraz 5 sesjach testowych w trakcie sezonu i po nim.
Ten ruch może oznaczać, że Robert Kubica będzie mógł w 100% skoncentrować się na swoim programie wyścigowym w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Polak chce ścigać się w kategorii Hypercar w sezonie 2024.
Kubica był obecny w F1 od sezonu 2005, kiedy to testował bolid Renault. Następnie od połowy sezonu 2006 do końca 2009 był kierowcą ekipy BMW Sauber by w 2010 roku przenieść się do Renault. Polak miał jeździć w Lotus Renault w sezonie 2011, a potem przenieść się do Ferrari. ale przeszkodził mu w tym wypadek rajdowy.
Kubica wrócił do bolidu w 2017 roku, w 2018 był kierowcą rezerwowym Williamsa, a w 2019 wyścigowym tej ekipy.
Co z Orlenem?
Zgodnie z informacjami Pulsu Biznesu, PKN Orlen nie odchodzi z F1 i będzie sponsorem innego zespołu. Puls Biznesu podaje, że ustalenia są nieoficjalne, ale trudno spodziewać się innego obrotu spraw.
Nieoficjalnie mówi się o zespole AlphaTauri. Puls Biznesu informuje, że polski koncern nie będzie już sponsorem tytularnym.
Aktualizacja
Wirtualna Polska potwierdziła informacje przekazywane przez Puls Biznesu. Jak pisze portal, to Robert Kubica miał optować za “zakończeniem przygody z Formułą 1”. Orlen ma zostać partnerem zespołu AlphaTauri.
Zapraszam na krótki komentarz w tej sprawie we vlogu:
Źródło: Puls Biznesu, Wirtualna Polska