KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

pieniądze money dolary

Kierowcy F1 muszą sięgnąć do kieszeni. Do zapłaty prawie 5 milionów euro



Przed nowym sezonem Formuły 1 kierowców czekają dwie rzeczy. Po pierwsze, testy, a po drugie… opłata wpisowego. Łącznie będą musieli wydać blisko 5 milionów euro.

Zgodnie z regulaminem, każdy zawodnik jest zobowiązany uiścić co roku odpowiednią kwotę pieniędzy za możliwość startów w najważniejszej serii wyścigowej świata. Komu? Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA). Na wysokość sumy składają się dwa czynniki. Pierwszy to stawka podstawowa dla wszystkich, wynosząca 10 400 euro. Drugim jest zaś zapłata od punktów zdobytych w ostatnim sezonie. Każde oczko zostało wycenione na 2 100 euro.

Najgłębiej do kieszeni sięgnie oczywiście Max Verstappen. Mistrz świata uzbierał zeszłego roku aż 454 punkty, a to kosztuje. Słono. Jego wpisowe wynosi… prawie milion euro. Dokładnie to 963 800 €. W całej historii nikt nigdy nie musiał zapłacić aż tyle. Z drugiej strony, gwiazdor Red Bulla ma z czego płacić. Według szacunków magazynu Forbes, jego zarobek w sezonie 2022 sięgnął około 55 milionów euro (przed opodatkowaniem). Żaden inny kierowca nie wzbogacił się tak bardzo. Można powiedzieć, że dla Holendra milion wpisowego to jak opłata za ubezpieczenie samochodu dla przeciętnego Kowalskiego.



Zobacz także: Max Verstappen – wiadomości na blogu

Wicemistrz Charles Leclerc zapłaci gdzieś o 1/3 mniej. Konkretnie 657 200 euro. Trzeciemu Sergio Perezowi wyliczono podobną kwotę.

Każdy z pierwszej dziesiątki klasyfikacji generalnej musi wydać powyżej 100 tysięcy euro. Pozostali mniej. „Przepustka” na sezon 2023 kosztuje najmniej debiutantów – Oscara Piastriego (McLaren) i Logana Sargeanta (Williams), a także powracającego do startów Nico Hulkenberga (Haas). Oni zapłacą jedynie stawkę podstawową, czyli 10 400 euro.

Jeśli chodzi o reprezentantów Alfa Romeo Racing ORLEN, to portfel Valtteriego Bottasa uszczupli się o 113 300 euro, natomiast Guanyu Zhou wyda zdecydowanie mniej, bo 23 000 euro.

Dwudziestu kierowców F1 w sumie przeleje na konto FIA 4 958 200 euro.



Wpisowe kierowców F1 na sezon 2023:
Max Verstappen – 963 800 €
Charles Leclerc – 657 200 €
Sergio Perez – 650 900 €
George Russell – 587 900 €
Carlos Sainz – 527 000 €
Lewis Hamilton – 514 400 €
Lando Norris – 266 600 €
Esteban Ocon – 203 600 €
Fernando Alonso – 180 500 €
Valtteri Bottas – 113 300 €
Kevin Magnussen – 62 900 €
Pierre Gasly – 58 700 €
Lance Stroll – 48 200 €
Yuki Tsunoda – 35 600 €
Guanyu Zhou – 23 000 €
Alex Albon – 18 800 €
Nyck de Vries – 14 600 €
Nico Hulkenberg – 10 400 €
Oscar Piastri – 10 400 €
Logan Sargeant – 10 400 €

Przypomnijmy, że Federacja zbiera podobne daniny od zespołów. Jest ich o połowę mniej, ale wydadzą łącznie cztery razy więcej – około 20 milionów euro.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: PlanetF1



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi