KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

4 - GP ABU DHABI F1/2022 - DOMENICA 20/11/2022

Ferrari znacznie szybsze niż przed rokiem



Kolejne bardzo pozytywne wieści z Włoch dla kibiców Ferrari. Przygotowywane przez ekipę z Maranello auto miało okazać się w symulatorze znacznie szybsze niż ubiegłoroczny model. Również wzrost mocy silnika Ferrari ma największy.

Sekunda

 

Jak pisze portal formu1a.uno, wysiłki Ferrari by stworzyć jak najmocniejsze auto, zaczynają przynosić obfity plon.

Już wcześniej m.in. Gunther Steiner przekazywał, że silnik Ferrari na sezon 2023 to „bomba”, a teraz okazuje się, że również aerodynamicznie auto jest bardziej wydajne, a przecież zmiana przepisów miała spowodować spowolnienie aut o około pół sekundy na okrążeniu.



Dane Ferrari mają pokazywać, że model 675 ma być szybszy od ubiegłorocznego o sekundę na okrążeniu. Za rozwój silnika nadal odpowiedzialny jest Enrico Gualteri, któremu teraz pomaga jednak Davide Mazzoni, który wrócił do Ferrari z Maseratti pod koniec ubiegłego roku.

Ferrari tworząc silnik przed rewolucją techniczną sezonu 2022 postawiło na bardzo szybką jednostkę, której projekt miał być jednak bardziej ryzykowny pod względem niezawodności. Tę można bowiem poprawiać zgodnie z regulacjami w niektórych aspektach. Rozwój osiągów silnika jest bardziej ograniczony.

A inni?

 

Zmiany w silniku Ferrari miały im podobno dać zysk nawet 30 koni mechanicznych. Żadnemu z producentów miało nie udać się poprawić osiągów swojej jednostki o tak dużą wartość.



Nie oznacza to jednak, że reszta stała w miejscu. Nieoficjalnie mówi się, że silnik Mercedesa będzie mocniejszy o 16 koni mechanicznych. Red Bullowi miało natomiast udać się zwiększyć moc o 10 koni mechanicznych.

Wyjątek stanowi Alpine, które miało znacznie zmodyfikować swoją jednostkę – oczywiście w ramach obowiązujących przepisów – ale bez zysku mocy.

Wygląda zatem na to, że Ferrari znów bardzo mocno zacznie sezon. Cóż jednak z tego, jeżeli podobnie zaczęli w ubiegłym roku, a pod jego koniec na papierze mieliśmy jeden z najbardziej zdominowanych przez jednego kierowcę sezonów w historii…

Źródło: formu1a.uno
fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi