KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

LMP3 Inter europol Compeition

Dwie załogi Inter Europol Competition w debiucie w Le Mans Cup



Inter Europol Competition rozszerza swój program wyścigowy na sezon 2023 o serię Michelin Le Mans Cup Series i z przyjemnością potwierdza dwie pary kierowców* na sześciorundowe mistrzostwa, w których Chris Short i Bryson Morris dołączą do polskiego zespołu, podczas gdy James Dayson powróci do składu wraz z Danielem Ali.

Chris wywodzi się z zawodów Radical, gdzie rywalizuje od 2018 roku, zdobywając 14 razy miejsce na podium w 53 wyścigach. Do brytyjskiego „brązowego” kierowcy dołączy Amerykanin Bryson Morris, który ostatnio startował w serii 24H w BMW GT3. Ten „srebrny” kierowca ma także doświadczenie w samochodach Ligier JS F4 i podobnie jak Chris, zadebiutuje w LMP3 Michelin Le Mans Cup na torze w Barcelonie.

Kolejnym kierowcą rozpoczynającym karierę w Le Mans Cup w Hiszpanii będzie Daniel Ali, który miał ścigać się w Asian Le Mans Series, ale był zmuszony do opuszczenia startów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich po złamaniu ręki w światowych finałach kartingowych pod koniec zeszłego roku. Młodzieniec z Kanady dołączy do Jamesa, znanego już w zespole ze startów w European Le Mans Series w 2022 roku, a także w Asian Le Mans Series w tym roku.

*Podlega zatwierdzeniu przez komisję selekcyjną.



Chris Short: „Po pięciu latach ścigania z sukcesami w serii Radical w Wielkiej Brytanii, cieszę się, że mogę dołączyć do Inter Europol Competition w Michelin Le Mans Cup. To będzie mój pierwszy sezon w LMP3, a ponieważ większość torów jest dla mnie nowa, czeka mnie dużo nauki! Jestem przekonany, że stworzymy z Brysonem silny skład i wiem, że nasze oczekiwania są bardzo zbieżne. Mamy świetny zespół i mam nadzieję, że w tym roku będę walczył o miejsca na podium. Nie mogę się już doczekać pierwszej rundy w kwietniu.”

Bryson Morris: „Jestem bardzo podekscytowany współpracą z zespołem Inter Europol Competition w sezonie 2023 w serii Michelin Le Mans Cup, wraz z Chrisem Shortem. Będzie to bardzo dobre partnerstwo do współpracy i rozwoju. Postaramy się osiągnąć jak najlepszy wynik na koniec sezonu. To będzie mój pierwszy pełny sezon w Europie. Nie mogę już doczekać się startów na historycznych torach!”

James Dayson: „Jestem podekscytowany nadchodzącym sezonem w zespole Inter Europol Competition w 2023 roku. Czeka mnie dużo ścigania. W tym roku ważny będzie ciągły postęp i rozwój. Czas spędzony w kokpicie ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia celów. Nie mogę się już doczekać startów w całkowicie kanadyjskiej załodze. Zobaczymy, co możemy razem osiągnąć. Daniel jest szybkim kierowcą, a ja jeżdżę tymi samochodami na tych torach od kilku lat, więc mam nadzieję, że będziemy mogli pracować nad sobą i stworzymy dobry duet.”

Daniel Ali: „Jestem bardzo podekscytowany rywalizacją w Michelin Le Mans Cup. To pierwsza poważna seria wyścigowa, w której będę startował. Czuję się bardzo pewnie przed sezonem, ponieważ będę miał szczęście ścigać się w zespole Inter Europol Competition wraz z Jamesem Daysonem. Spędziliśmy sporo czasu na testach z IEC, a znając dobre doświadczenia wyścigowe Jamesa i zespołu sądzę, że będziemy konkurencyjni w mistrzostwach. Bardzo dziękuję IEC, firmie BAM Motorsports i Jamesowi za tę szansę. Nie mogę się doczekać wyścigów!”

Źródło: Informacja prasowa



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi