KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

large-2022 Abu Dhabi Grand Prix - Thursday (3)

Czekając na oficjalki. Czyli na co?



Piątek powinien być dla nas bardzo intensywnym dniem, pełnym oficjalnych ogłoszeń dotyczących Roberta Kubicy i Orlenu. Myślę, że powinniśmy być z nich zadowoleni, choć z „nutką dekadencji”.

Kubica i F1

 

Nieoficjalne wieści mówią jasno: Kubica kończy z F1. Znając jednak Roberta Kubicę i jego wypowiedzi od dawna, możemy jednak zakładać, że takie stwierdzenie z jego ust nie padnie. Jasne, otrzymamy potwierdzenie, że nie będzie go w F1 w sezonie 2023 w żadnej roli. Zbyt często słyszeliśmy jednak z ust Roberta „nigdy nie mów nigdy”, by teraz właśnie owo „nigdy” powiedział.

Oczywiście nie zamierzam tu kreować jakiejś teorii kolejnego powrotu. Wiemy dobrze – i to raczej nie od dziś – że szanse na kolejne wyścigi Roberta Kubicy w F1 bez roli kierowcy rezerwowego spadły z marginalnych do „praktycznie żadnych”. Kto chce wierzyć w trzycyfrową liczbę wyścigów Kubicy w F1 – nie ma problemu, ale chyba dobrze wiemy, że pora już pójść dalej.



To wszystko przypomina moment w hollywoodzkim filmie, w którym główny bohater postanawia „pójść dalej” i ostatecznie pożegnać dawną miłość, którą niegdyś odebrał mu los. Kubica wie, że jeżeli chce jeszcze sporo osiągnąć w motorsporcie, nic nie może go blokować. A tym „czymś” była rola w F1 i związanie z producentem, który powodował konflikt sponsorski.

Przenosiny Orlenu

 

Drugim ogłoszeniem, jakiego dziś się spodziewamy to dalsze losy PKN Orlen w Formule 1. Zawsze powtarzałem, że zarówno PKN Orlen jak i Robert Kubica poradzą sobie w Formule 1 osobno. Kubica zdecydował się poświęcić w pełni WEC, ale Orlen nie zamierza rezygnować z szans, jakie daje Formuła 1.

Według mnie wybrana została najlepsza opcja – pozostanie w F1 znacznie mniejszym kosztem, czerpanie z popularności Formuły 1 i danie sobie opcji w bliższej lub dalszej przyszłości pomocy naszym juniorom.



W tym momencie warto zaznaczyć, że PKN Orlen i Robert Kubica nadal zapewne będą partnerami, tyle że już na nieco innych zasadach.

Program Kubicy

 

Być może również dziś poznamy program wyścigowy Roberta Kubicy na sezon 2023. Niczego innego niż seria WEC nie możemy się spodziewać.

Robert wyraźnie mówił, że jego program w sezonie 2023 będzie związany z kolejnymi sezonami. Odejście z Alfy stwarza Kubicy nowe szanse w mocno ograniczonym już wahlarzu możliwości Roberta w kategorii LMP2.



Spośród zespołów, które zgłosiły się do całego sezonu, oficjalnie (nie licząc Alpine) swoich składów nie potwierdziły jeszcze Inter Europol Competition (1 wolne miejsce), Prema (skład ma być „całkowicie nowy”, a zatem bez Kubicy), Vector Sport (2 miejsca) oraz Team WRT (4 miejsca).

W 2021 roku Kubica jeździł już w Team WRT, zdobył tam mistrzostwo ELMS oraz niemal wygrał 24h Le Mans. Ekipa ta ma prowadzić program BMW w kategorii Hypercar od 2024 roku więc wydaje się być najlepszym wyborem z wyżej wymienionych. Potwierdzenie przyszłości w najwyższej kategorii Długodystansowych Mistrzostw Świata z tak mocnym producentem byłoby czymś naprawdę mocnym.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi