KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Andretti Cadillac

Cadillac Andretti ma już dostawcę silników. Pójdą za nim kolejne chętne ekipy?



Andretti i General Motors, czyli podmioty chcące rozpocząć wspólnie starty w Formule 1 pod szyldem Cadillac, mają już nawet dostawcę silników. W międzyczasie mówi się o kolejnych chętnych dołączyć do mistrzostw.

Już od dłuższego czasu zespół Andretti interesował się królową sportów motorowych. W czwartek gruchnęła nie lada wieść, bo słynna amerykańska stajnia oficjalnie ogłosiła plan ścigania się w „Jedynce” – i to wespół z Cadillakiem, kultową marką samochodów należącą do General Motors.

Zobacz także: Cadillac chce wejść do F1 wspólnie z Andrettim!

F1 oraz FIA przyjęły te rewelacje raczej ostrożnie wskazując, że każdy zainteresowany musi przejść rygorystyczny proces, zanim ewentualnie zostanie przyjęty do najbardziej elitarnej serii wyścigowej. Ale plany ludzi zza Oceanu są najwyraźniej mocno zaawansowane.

Okazało się bowiem, że zdążyli nawet zawrzeć porozumienie z producentem jednostek napędowych. Powiedział o tym sam prezes General Motors, Mark Reuss.



„Podpisaliśmy umowę z dostawcą silników, żeby rozpocząć starty”. – zdradził.

„Potem, gdy posuniemy się naprzód, wniesiemy wiele własnej ekspertyzy, by stworzyć coś na przyszłość”. – tłumaczył nieco enigmatycznie.

„Będzie to bardziej współpraca z innym producentem”. – dodał.

Media mają dwóch kandydatów na dostawcę silników dla ewentualnego nowego zespołu F1 ze Stanów Zjednoczonych – Renault oraz Hondę.

Co do Renault, to Andretti miało porozumienie z francuskim koncernem już wcześniej, gdy chciało spróbować sił w Formule Jeden samodzielnie.

Co do Hondy, to General Motors już współdziała z Japończykami w obszarze aut elektrycznych. Na marginesie, jednocześnie rywalizują ze sobą w serii IndyCar (GM startuje tam z silnikiem Chevroleta).



Niektórzy twierdzą, że Andretii i GM początkowo będą używać „obcego” silnika, ale funkcjonującego pod nazwą Cadillac. Później zaś mogą pokusić się o budowę własnej jednostki.

Więcej nowych zespołów w Formule 1?

F1 zaczyna wabić wręcz na potęgę nowe zespoły.

Przypomnijmy, że w 2026 roku w mistrzostwach pojawi się fabryczny team Audi. To jest już pewne. Ekipa powstanie na bazie Saubera, który obecnie rywalizuje pod szyldem Alfa Romeo Racing ORLEN.

Zainteresowany jest też Ford, choć ta marka nie będzie miała własnej stajni. Podobno myśli o partnerstwie z Red Bullem. Do połączenia sił z mistrzami świata wcześniej przymierzało się Porsche, ale strony ostatecznie się nie dogadały.

Zobacz także: Ford wróci do F1?



Z F1 ostatnio łączono również Hyundaia.

Poza producentami samochodów, w przestrzeni medialnej funkcjonują także prywatne projekty nowych zespołów. To chociażby Panthera Team Asia F1, czy Monaco F1 Racing Team. Oba ujrzały światło dzienne jeszcze w 2019 roku.

Niedawno o chęci stworzenia teamu F1 opowiedział też miliarder i entuzjasta sportów motorowych z Hongkongu, Calvin Lo.

Sama Formuła 1 odnosząc się do projektu Andretti-Cadillac poinformowała o obecnie „wielkim” zainteresowaniu kandydatów na nowe zespoły w serii.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródła: F1i.com, RaceFans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi