KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

Biliński potwierdza program na 2023



O tym, że będzie nadal jeździł w serii FRECA wiemy od jakiegoś czasu. Dziś jednak poznaliśmy szczegóły programu Romana Bilińskiego na sezon 2023.

Roman Biliński przedłużył kontrakt z zespołem Trident Motorsport i ponownie będzie rywalizować w europejskich mistrzostwach Formuły 3 (FRECA). Polak ma być liderem włoskiego zespołu.

Ubiegły sezon był przełomowy w karierze polskiego kierowcy. Roman Biliński przeniósł się z GB3 do FRECA podnosząc tym samym poprzeczkę z mistrzostw krajowych (Wielka Brytania) do czempionatu Starego Kontynentu.

Pojawienie się Bilińskiego w barwach utytułowanego zespołu Trident Motorsport okazało się korzystne dla obu stron, co zaowocowało przedłużeniem kontraktu na 2023 rok. Zarówno dla Bilińskiego, jak i jego ekipy będzie to drugi sezon w Formula Regional European Championship by Alpine.



W swoim debiutanckim sezonie we FRECA, Biliński świętował zajęcie 3. miejsca w Budapeszcie. Dwukrotnie był najlepszy w kategorii debiutantów – na torze Hungaroring oraz Paul Ricard. Przez cały sezon był też jednym z najbardziej widowiskowo jeżdżących zawodników.

„Jestem bardzo podekscytowany, że zostaję z Tridentem na kolejny rok. Poprzedni sezon był dużym wyzwaniem, bo i dla mnie, i dla zespołu był debiutanckim we FRECA. Teraz nadszedł czas aby połączyć wszystko, czego wspólnie się nauczyliśmy i wdrożyć to w tym sezonie” – podsumował krótko Biliński.

W ubiegłym sezonie Trident Motorsport zajął finalnie 5. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, zaś Biliński odegrał kluczową rolę przy rozwoju bolidu oraz zintegrowaniu zespołu.



„Cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z Romanem w nadchodzącym sezonie FRECA. Po zakończeniu naszego pierwszego roku w tej serii, było dla nas kluczowe zapewnienie ciągłości projektu poprzez zatrzymanie jednego z kierowców, którzy ścigali się w barwach Trident w 2022 roku. Jako debiutant, Roman pokazał wielki talent i potencjał. Bardzo dobrze zintegrował się z zespołem i jego metodami pracy. Kontynuacja współpracy była dla nas naturalnym wyborem” – powiedział Maurizio Salvadori, właściciel zespołu Trident Motorsport.

W kalendarzu FRECA na 2023 rok znalazło się 10 rund, a każda składa się z dwóch wyścigów. Sezon startuje 22 kwietnia na słynnym, włoskim torze Imola, a zakończy się 22 października wyścigiem w niemieckim Hockenheim.

Źródło: informacja prasowa



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi