KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
large-2022 In-Season Test - Emilia Romagna - Day 2 (3)

Benoit: Alfa jeszcze bez szefa, Orlenu i Kubicy nie będzie



Doświadczony dziennikarz Roger Benoit dostarcza najnowszych wieści z Hinwil, zgodnie z którymi możemy tam już nie oglądać Roberta Kubicy.

Kto szefem?

 

Alfa Romeo zaprezentuje swoje malowanie na sezon 2023 już 7 lutego. Nadal jednak wiemy stosunkowo niewiele na temat całego projektu. Choć szefem Saubera został w grudniu Andreas Seidl, to nie on będzie pełnił rolę szefa zespołu z Hinwil.

Jak pisze Benoit, Seidl, który przyszedł do Alfy z McLarena, przedstawił się już 500-osobowej załodze w Hinwil.

„Niestety, musicie być cierpliwi jeżeli chodzi o ogłoszenie nowego szefa zespołu” – miał powiedzieć do nich Seidl.



Benoit pisze, że w fabryce nie słychać o innych nazwiskach niż Krack czy Binotto, jednak trudno się spodziewać, by którykolwiek z nich został szefem Alfy.

„Nowy szef musi liczyć na to, że rozwiąże problemy na torze lepiej niż jego poprzednik i przejdzie przez cały sezon chwalony. Ostatnie 13 wyścigów z zaledwie 4-ma punktami było katastrofą bez wytłumaczenia. Seidl i nowy szef ekipy będą musieli działać bardziej otwarcie” – dodaje Benoit.

Co z Orlenem i Kubicą?

 

Benoit pisze również o „polskim” aspekcie w Alfie w sezonie 2023.



„Zgodnie z plotkami, polskiego koncernu Orlen z rezerwowym kierowcą Robertem Kubicą, jedynym zwycięzcą dla Saubera w Kanadzie w 2008, nie będzie tam już. A zatem Sauber Ferrari będzie rywalizował jako Alfa Romeo” – czytamy.

Ode mnie

 

Nie wiem czy Benoit opiera swoje zdanie na chwilowym zniknięciu logotypów PKN Orlen ze strony Alfy Romeo czy na innych przesłankach. Oczywiście jest to bardzo doświadczony dziennikarz z wieloma źródłami wewnątrz zespołu, jednak przypomnę tylko, że w przeszłości ogłaszał już m.in. emeryturę Kimiego Raikkonena przed sezonem 2021 czy gratulował Robertowi Kubicy miejsca w Haasie na podstawie fałszywego tweeta.

Według mnie ponowne pojawienie się logotypu PKN Orlen na stronie Alfy Romeo to jednak spory sygnał, że polski koncern zostanie w Hinwil.

Ale pożyjemy, zobaczymy. Być może na dniach się czegoś dowiemy – również w kwestii programu wyścigowego Roberta Kubicy.

Źródło: Blick.ch
Fot. Alfa Romeo F1 Team Orlen



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi